قلیان که پایه ثابت تفریح بسیاری از جوانان و حتی برخی خانواده‌ها به‌ویژه در بوستان‌های شهر شده بود، چندی است که در‌قالب طرحی، عرضه و استعمال آن دربوستان‌های شهر ممنوع اعلام شد؛ اما اینکه فاصله میان آن و ‌عمل چقدر است، موضوع مهمی‌ است که باید به آن توجه شود.
کد خبر: ۷۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 04 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، متاسفانه پارک‌های شهری و حتی پارک‌های محلی و خطی که روزی برای تامین اکسیژن شهر و استفاده شهروندان از فضای سبز ایجاد شده‌اند، مدت‌هاست که جولانگاه حضور افرادی است که با دودکردن سیگار و قلیان هوای آن را نامطبوع کرده‌اند؛ به‌طوری‌که حتی کسانی که خود قلیان استعمال نمی‌کنند، از دود قلیان دیگران بی نصیب نمی‌مانند و ریه‌هایشان پر از دود می‌شود.

اجرای کامل طرح در بوستان کوهسنگی

درباره چگونگی طرح ممنوعیت استعمال و عرضه قلیان در بوستان‌ها موضوع را از معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد پیگیری کردیم، سیدعبدا... ارجاعی در این‌باره به شهرآرا گفت: از ابتدای خردادماه عرضه قلیان در اماکن، کیوسک‌ها و باجه‌های تعبیه‌شده در پارک‌های سطح شهر ممنوع شده که در برخی بوستان‌های شهر درجهت اجرای آن اقداماتی انجام شده است.

وی با اذعان به اینکه طرح ممنوعیت استعمال و عرضه قلیان در بوستان کوهسنگی به‌صورت کامل اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در بوستان ملت و بسیج نیز این طرح درحال اجراست؛ اما در بوستان‌های حجاب و وکیل‌آباد هنوز به اجرا در نیامده است که با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته این طرح در این دو بوستان نیز به‌زودی اجرا خواهد شد.

ارجاعی با بیان اینکه طرح مذکور از‌سوی شهرداری انجام می‌شود و جنبه ارشادی دارد، خاطرنشان کرد: براساس طرح ممنوعیت عرضه قلیان در پارک‌ها مدیران پارک‌های سطح شهر موظف شده‌اند درصورت استفاده مردم از قلیان به‌صورت ارشادی و در‌قالب امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر به آنان تذکر بدهند.

معاون سیاسی‌امنیتی فرماندار شهرستان مشهد همچنین درباره ممنوعیت استعمال قلیان در بخش‌های دیگر نیز گفت: استفاده از قلیان در هتل‌ها کلا تعطیل شده است، ممنوعیت عرضه در قهوه‌خانه هم در دستورکار است که پیگیری می‌شود.

اجرای طرح، به‌صورت ارشادی است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز در این‌خصوص به خبرنگار ما گفت: طرح ممنوعیت استعمال و عرضه قلیان در‌‌‌حال‌حاضر تنها در بوستان‌هایی که دارای مدیریت هستند، مانند کوهسنگی، وکیل‌آباد و ملت اجرا می‌شود.

احمدرضا سلامی‌ با اشاره به جلسه‌ای با معاون فرماندار مشهد، مرکز بهداشت خراسان‌رضوی و اماکن نیروی انتظامی‌ برگزار شد، اظهار کرد: این طرح حکم امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر دارد و به دستور مقام قضایی فعلا در پارک‌هایی که مدیر دارند، اجرا می‌شود؛ چراکه درصورت استعمال قلیان، قابلیت پیگیری دارد.

وی با اشاره به نصب بنر ممنوعیت استعمال قلیان در پارک‌ها خاطرنشان کرد: در این طرح با استفاده از روش‌های ارشادی و امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر می‌شود تا فضای سالم‌تری در پارک‌ها داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار