کد خبر: ۷۱۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 13 February 2019

معاون مدیریت ومنابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران بااشاره به دستاوردهای موفق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در اجرای طرح تحول نظام سلامت 500 مرکز بهداشتی و درمانی در این مازندران ساخته شد.

دکتر محمد پنبه چی افزود: با بهره برداری از این طرح ها 250 هزار متر مربع به فضای فیزیکی در حوزه بهداشت و درمان مازندران اضافه شد.

این استاد دانشگاه میزان اعتباری را که دولت تدبیر و امید از محل طرح تحول نظام سلامت برای ساخت فضای درمانی و بهداشتی مازندران هزینه کرد، حدود چهار هزار و 200 میلیارد ریال اعلام کرد.

دکترپنبه چی گفت: در حال حاضر نیز حدود یکصد پروژه عمرانی نیمه تمام بهداشتی و درمانی در مازندران در دست ساخت است که برای تکمیل آنها اعتباری افزون بر یکهزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

این مقام مسوول اصریح کرد؛ بخشی از این پروژه ها مانند بیمارستان های بهشهر، ماهفروجک، تنکابن و رازی قائم شهر با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد در دست ساخت است.

دکتر پنبه چی در مورد تاخیر در تکمیل بیمارستان های ماهفروجک و رازی قائم شهر گفت: در حال حاضر بیمارستان ماهفروجک پس از چندین سال توقف در ساخت فعالیت اجرایی آن از سرگرفته شد و با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی در دست ساخت است و تلاش می شود تا با تخصیص اعتبار مناسب این پروژه هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.

"دکتر محمد پنبه چی "معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد بیمارستانرازی قائم شهر هم اظهار داشت: تکمیل این بیمارستان در اولویت برنامه های مازندران قرار دارد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجموع اعتبار عمرانی و جاری اختصاص یافته از محل طرح تحول نظام سلامت به این استان را افزون بر هشت هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد.

دکتر پنبه چی از پایین بودن سرانه درمانی در مازندران در مقایسه با دانشگاههای علوم پزشکی همسطح گله کرد و گفت: هم اکنون سرانه درمانی اختصاصی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران 19 میلیون ریال ولی برای دانشگاههای همسطح و مشابه حدود 20 میلیون ریال است.

این مقام مسوول اضافه کرد: در سال جاری اعتبار عمرانی و جاری این استان 18 هزار میلیارد ریال تخصیص یافت که برای سال بعد حدود 22 هزار میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

این مقام مسئول همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: حدود هشت هزار و 400 میلیارد ریال از این اعتبار از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تامین می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حالی که مجلس شورای اسلامی حقوق و دستمزد را برای سال آینده 20 درصد افزایش داد، میزان افزایش بودجه دانشگاه علوم پزشکی استان حدود 17 درصد پیش بینی شد که در صورت تصویب همین میزان ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران با سه درصد کمبود بودجه مواجه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار