کد خبر: ۷۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 03 August 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: گیلان به لحاظ برخورداری از طبیعت بی‌نظیر می‌تواند قطب بزرگ گردشگری ایران شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده بعد از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه فومن حفظ حقوق گردشگران این شهرستان را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه فومن مهر بزرگان دینی و عالم است، تصریح کرد: وجود آیت‌الله بهجت قطب بزرگ معنویت علمای اسلامی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، فومن را دارای اصالتی کهن خواند و تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن فومن مظهر نبوغ یک ملت و کشور است.

این مسئول، گیلان با بیان اینکه این استان زمینه مناسبی برای گردشگری حلال دارد، تصریح کرد: معرفی آثار گیلان به دیگر نقاط کشور می‌تواند موجب معرفی توانمندی‌های کهن این دیار شود.

علیزاده، توسعه گردشگری حلال را گامی برای جذب بیشتر گردشگر دانست و تصریح کرد: گیلان دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی زیادی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تصمیم‌گیری گیلان عزمی جدی برای رونق صنعت گردشگری وجود دارد، خاطرنشان کرد: گیلان به لحاظ برخورداری از طبیعت بی‌نظیر می‌تواند به قطب بزرگ گردشگری ایران تبدیل شود.

این مسئول، توجه به حوزه گردشگری را امری ضروری دانست و یادآور شد: گردشگری صنعتی فرابخشی بوده و به دلیل تنوع شاخه‌های این صنعت نیازمند عزم همگانی و مشارکت بین‌دستگاهی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در پایان از فعالیت حدود 60 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان خبر داد و گفت: تعداد محدودی از این دفاتر دارای کد ورودی هستند که می‌توانند به جابه‌جایی مسافران خارجی اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار