فرودگاه دشت ناز ساری در سال 75 تاسیس و در ابتدا به صورت تفریحی و آموزشی و سپس بنا به سیاستهای دولت در سال 76 پروازهای منسجم در آن آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 05 February 2019

سعدالله وطن خواه امروز در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پروازهای عتبات عالیات به دلیل مشکل تامین سوخت اکثر فرودگاه ها پرواز ها تعطبل شد ولی از ده بهمن پروازها چهارشنبه ها انجام می شود اظهار کرد: امیدواریم که این پروازها به دو پرواز در هفته برسد و در حال حاضر 3 فرودگاه در استان مازندران فعال بوده و سالانه 6 هزار و 100 پرواز از طریق این فرودگاهها انجام می شود.

 وی افزود: فرودگاه دشت ناز ساری در سال 75 تاسیس و در ابتدا به صورت تفریحی و آموزشی و سپس بنا به سیاستهای دولت در سال 76 پروازهای منسجم در آن آغاز شد.

مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت: 54 فرودگاه در کشور در زمینه اعزام و پذیرش حجاج فعالیت دارد و مازندران در این بخش در رده ششم قرار دارد.

وطن خواه ادامه داد: یکصد و 20 میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه رامسر هزینه شده و در فرودگاه دشت ناز نیز دو پروژه توسعه پارکینگ با اعتبار 6میلیارد تومان و با 60درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده که در اردیبهشت سال 98 به بهره براری میرسد.

وی افزود: از اوایل اسفند امسال ایستگاه سیستم دقیق فرود هواپیما در باند نصب میشود که برای این پروژه نیز 45میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل فرودگاههای مازندران افزود: مطالعه بررسی طرح جامع فرودگاههای استان در حال تدوین بوده و طرح جامعه نوشهر و رامسر در ماه آینده به اتمام میرسد.ترمینال مشایعت مسافران یکی از نیازهای استان بوده که در فضایی به اندازه 5 هزار و 400 متر مربع در دشت ناز به بهره برداری رسید.

وطن خواه افزود: در زمینه برقراری پرواز شرکتهای هواپیمایی وارش به صورت رسمی از آبان با استقرار و با هواپیما به جابجایی مسافران میپردازد.

وی گفت: درحال حاضر 70 پرواز به صورت هفتگی داریم که آمادگی پرواز بیشتر وجود دارد. در طول هفته حدود 20 پرواز به مشهد مقدس اعزام می شود و در آینده دو مسیر پروازی تبریز و اصفهان نیز به پروازهای هفتگی افزوده می شود.

مدیر کل فرودگاه های مازندران افزود: بر اساس مقررات ملی هر گونه ساخت و ساز به شعاع ۵ کیلومتر اجازه ساخت و ساز ندارد کسی و در حال حاصر موانع پروازی در نوشهر و رامسر به این دلیل وجود دارد.

وطن خواه افزود: برخی مسایل عنوان شده از سوی مردم که قبل از احداث فرودگاه تملک داشتند که باید غرامت آن پرداخت شود اما بری که بعد از احداث فرودگاه اقدام به ساخت کردند غیر مجاز است.

وی ادامه داد: فرودگاه ها ابنیه و تاسیسات گرانی هستند و برخی جا ها احداث فرودگاه توجیه اقتصادی ندارد و حدود ۱۰ فرودگاه ۹۰ درصد حجم بار ومسافر را پوشش می دهند.
خبرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار