برای نخستین بار در سال جاری؛
در حالی که در فصل پاییز و دو ماه نخست فصل زمستان دمای هوای در یزد در برخی روزها به 20 درجه بالای سانتیگراد رسیده بود، بارش برف در شب گذشته زمستان را به استان بازگرداند.
کد خبر: ۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲ 23 February 2015

به گزارش تابناک یزد بارش برف كه از شب گذشته در استان شروع به باریدن کرده و موجب تعطیلی مدارس و کندی سرعت در محورهای ترافیکی شده است.

بارش برف در برخی نقاط موجب تعطیلی مدارس شده است به طوریکه بر اساس اطلاعیه سازمان آموزش و پرورش استان یزد مدارس در شهر تفت و نیر، مدارس ابتدایی شهر مهریز، کلیه مدارس روستاهای مهریز، کلیه مدارس خضر آباد ، کلیه مدارس آسفیج و بنستان، کلیه مدارس سبزدشت، کلیه مدارس کرخنگان، کلیه مدارس ابتدایی شهر یزد و همچنین کلیه مدارس ندوشن امروز دوشنبه تعطیل است.

این در حالی است که افزایش دما در روزهای اخیر موجب شکوفه زدن درختان در بسیاری از روستاهای استان شده بود و خطر سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی استان را تهدید می کند. سازمان هواشناسی در اطلاعیه به گلخانه داران توصیه کرد : با توجه به کاهش شدید دمای هوا در این هفته دمای گلخانه ها در پایان شب و اذان صبح بین 15تا 18 درجه تنظیم شود. با توجه به سرمای محیط شرایط برای طغیان سرخک در گلخانه مناسب است پس هوادهی گلخانه ها نیم ساعت بعد از اذان صبح ضروری می باشدو درز و شکاف های ریز و درشت پوشش گلخانه ها ترمیم و از سیستم گرمایشی گلخانه مراقبت شود.

این سازمان در توصیه ای به باغداران درختان میوه نیز اعلام کرد: برای جلوگیری از خسارت سرما به روشن کردن بخاری های باغی ، ایجاد دود در ساعت های سرد شب و آبیاری در روز های یکشنبه تا سه شنبه این هفته اقدام شود. از تجهیزات آبیاری تحت فشار در مقابل سرما و یخبندان مراقبت شود.

برای کاهش جمعیت آفت های سبزی و صیفی از قبیل کرم گوجه ، بادنجان، کرم غوزه پنبه، کرم طوقه بر، مگس سفید سرخرطومی هندوانه و خیار ، با ستفاده از رطوبت مناسب خاک به شخم و زیر خاک کردن بقایای گیاهان جالیزی کشت قبل اقدام شود.

همچنین بارش برف و لغزندگی جاده مهریز به یزد موجب بروز چندین تصادف و واژگونی خودروهای سنگین شده است. گزارش های رسیده حاکی است در محور مهریز به یزد به همین دلیل ترافیک سنیگنی ایجاد شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار