کد خبر: ۷۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 03 August 2015
رشت - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: تاکنون بیش از 26 هزار کلاس اولی در مدارس استان ثبت نام کردند.

محمدرضا گلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد حدود 31 هزار کلاس اولی در سال تحصیلی 95 - 94 در واحدهای آموزشی استان گیلان ثبت نام کنند.

وی با بیان این که تاکنون 17 هزار نفر از کلاس اولی های تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند، اظهار کرد: این تعداد نوآموز در پایگاه های طرح سنجش سلامت، به لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، بهداشت، معاینات پزشکی و دندانپزشکی ارزیابی شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: در اجرای طرح سنجش سلامت، نوآموزان مورد ارزیابی سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند و توصیه های لازم به والدین ارایه می شود.

وی تصریح کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای این طرح است.

گلی بیان داشت: همچنین تاکنون بیش از 170 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در استان گیلان برای سال تحصیلی 95 - 94 ثبت نام کردند که پیش بینی می شود این آمار به بیش از 180 هزار نفر برسد.

در سال تحصیلی 95 - 94 بیش از 376 هزار دانش آموز در افزون بر پنج هزار و 700 واحد آموزشی تحصیل کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار