رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از اجرای طرح تشدید جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیر مجاز در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 31 January 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: با توجه به افزایش عرضه مواد غذایی غیرمجاز در مراکز تهیه و توزیع، طرح جمع‌آوری مواد غذایی غیرمجاز در خوزستان اجرا می‌شود.

وی هدف اجرای این طرح را تامین سلامت مردم و جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیرمجاز دانست و گفت: طرح تشدید جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیرمجاز از اول بهمن ماه در خوزستان در حال اجراست.

حسینی‌زاده افزود: جهت اجرای این طرح، هماهنگی‌های اولیه از طریق برگزاری جلسات بین‌بخشی با حضور مسئولین اتحادیه‌های سوپرمارکت، لبنیات فروشی، بنکداران و همچنین نماینده دستگاه قضایی انجام شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم به مراکز تهیه و توزیع نیز توسط اتحادیه با نصب بنر در سراسر شهر انجام خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص علت تشدید این برنامه، گفت: تولیدکنندگان این محصولات آدرس و مشخصات واضحی ندارند و مواد اولیه و ویژگی‌های تولید این مواد غذایی مشخص نیست. مواد غذایی فاقد مجوزهای بهداشتی خطر بالقوه‌ای برای سلامتی مردم و جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان دارند و معمولا به دلیل تنوع و رنگ‌های جذاب این مواد غذایی، از آنها استقبال می‌شود. از سوی دیگر مشکلات اقتصادی جامعه و لزوم حراست از سلامتی مردم موجب شده است که بخش بهداشت با قدرت بیشتری در این مقوله اقدام کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط قبل از اجرای برنامه به اصنافی که مواد غذایی غیرمجاز توزیع می‌کنند، تذکر داده‌اند و در کارت‌های بازرسی مرکز تهیه و توزیع این تذکر را ثبت کرده‌اند. همچنین صاحبان اصنافی که با مواد غذایی در ارتباط هستند، در دوره‌های آموزش بهداشت با ویژگی‌های مواد غذایی بهداشتی آشنایی کامل پیدا کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص روند اجرای این برنامه، افزود: در کلیه ایام سال و به ویژه در دوره اجرای این برنامه، تیم‌های بهداشت محیط در قالب اکیپ‌های دو یا سه نفره در ساعت‌های صبح، بعد از ظهر و شب اقدام به بازدید از مراکز تهیه و توزیع کرده و مواد غذایی غیربهداشتی از جمله کیک‌ها، شیرینی‌ها، ساندویچ‌ها و نان‌های فاقد مجوز و همچنین ترشی‌ها، خیارشورها و عرقیجات بدون مشخصات بهداشتی را جمع‌آوری کرده و صنف را مورد پیگیری‌های حقوقی قرار می‌دهند.

حسینی‌زاده گفت: تامین سلامت مردم خط قرمز مرکز بهداشت خوزستان است و با هر صنفی که بخواهد با عرضه مواد غذایی غیرمجاز و فاسد، سلامت مردم را به خطر اندازد، برخورد قانونی می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت ، تغذیه ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار