نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مربیان دستگاه تعلیم و تربیت باید جوانان ایرانی را برای پذیرش مسئولیت های بزرگ انقلاب آماده کنند.
کد خبر: ۷۰۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 29 January 2019

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مربیان دستگاه تعلیم و تربیت باید جوانان ایرانی را برای پذیرش مسئولیت های بزرگ انقلاب آماده کنند و با سرعت بخشی به شتاب علمی کشور، فرزندان میهن اسلامی مان را برای ایفای نقش موثر در همه میدان های مورد نیاز به سلاح علوم روز دنیا مجهز کنند.

به گزارش تابناک تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دومین روز گردهمایی شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، روساء و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۷۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان سرمایه ای بزرگ در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: با توجه به اینکه اولین ها همیشه در ذهن انسان ماندگار و دوران شکل دهی افراد جامعه هم مراکز تعلیم و تعلم است، پس میتوان گفت معلمان در تربیت کودکان و نوجوانان بیشتر از مادران نقش ایفا می کنند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار مسئولان و محققان ستاد توسعه علوم شناختی با رهبر انقلاب گفت: عقب ماندگی در رشد علمی مقدمه استعمار بیشتر است و ما باید در قطع وابستگی به استعمار و تحقق عزت ملی تلاشی روز افزون داشته باشیم و به پیشرفت علمی کشور سرعت دهیم.

وی با بیان اینکه هرکس از فناوری جدید عقب بماند، ذلیل و عقب مانده و مستعمره خواهد شد، تصریح کرد: اگر در حوزه تعلیم و تربیت دچار عقب ماندگی شویم، به قله های علمی نخواهیم رسید و دیگر هیچ حرکت علمی قابل قبول نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ریشه و مبنای شتاب و علمی و فناوری کشور را مدارس عنوان کرد و گفت: توسعه دانشگاه ها و مراکز فرهنگی و همچنین بی تفاوت نبودن معلمان به دانش آموزان موانع پیشرفت را برطرف و جبهه علمی کشور را در برابر دشمنان مستحکم تر میکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه توجه ویژه به مسائل اخلاقی و فرهنگی را از وظایف معاونان و معلمان پرورشی ذکر کرد و گفت: تلاش بدخواهان بر این است تا با برنامه های ضدارزشی و خلاف مبانی دینی و اسلامی به لحاظ فرهنگی در جامعه ما اثرگذار باشند که البته در برخی مواقع هم موفق شده اند نقشه های خود را پیاده کنند اما با نقش آفرینی اثرگذار آموزش و پرورش در شکوفاسازی استعدادهای دانش آموزان در این حوزه هم به دشمن غلبه خواهیم کرد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ورود مسائل سیاسی به حوزه آموزش و پرورش را همچون سمی خطرناک دانست و گفت: آگاهی سیاسی برای آموزش و پرورش ضرورت دارد اما سیاسی کاری هرگز نباید به این حوزه ورود کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دانش آموزان باید نسبت به مسائل سیاسی بصیرت و شناخت کافی داشته باشند تا در روز مبادا و روز بحران دچار اشتباه نشوند ولی آموزش و پرورش نباید محلی برای جناح بازی های سیاسی باشد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید اصل نظام و ارکان آن را تقویت کند و در کنار آن با انجام وظایف آموزشی از سیاسی‌کاری و ورود احزاب جلوگیری کند./*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :