عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه تراکم‌فروشی در بلندمدت برای شهرداری همدان مضر است، گفت: پروژه‎های شهرداری همدان شناسنامه‎دار می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 02 August 2015
عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه تراکم‌فروشی در بلندمدت برای شهرداری همدان مضر است، گفت: پروژه‎های شهرداری همدان شناسنامه‎دار می‌شوند.

به گزارش تسنیم؛نرگس نورالله زاده در صحن علنی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه شهرداری همدان باید با تخلفات شهری برخورد جدی داشته باشد، اظهار داشت: مدیریت شهری در مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز باید به طور قاطع واکنش نشان دهد.

وی با بیان اینکه کارشناسان تحلیل‎های متفاوتی در زمینه بلندمرتبه سازی و تراکم‌فروشی دارند، افزود: نباید به تراکم‌فروشی و افزایش ارتفاع در شهر همدان به دید درآمدزایی نگاه کرد چراکه این مسئله در کوتاه‎مدت منافعی دارد ولی در بلندمدت ضرر و زیان بسیاری برای شهر و شهرداری ایجاد می‌‏کند.

نورالله زاده با اشاره به اینکه در شهرک مدرس همدان مردم نسبت به بلندمرتبه‎سازی‌های صورت گرفته معترض هستند، عنوان کرد: در این گونه مسائل یک نفر منتفع شده و مابقی مردم و همسایه‌ها معترض می‌شوند.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: مرکز پژوهش‎های شورای شهر همدان به دنبال این است تا پروژه‎های شهرداری همدان را شناسنامه‌دار کند، به این شکل که مشخصات پروژه از جمله پیمانکار، مجری طرح، ناظر، میزان اعتبارات، مدت اجرا و اطلاعاتی از این قبیل را در آن شناسنامه لحاظ می‎کند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه قانونی شهرداری حمایت و توسعه ورزش همگانی است، اظهار داشت: شهرداری براساس قانون وظیفه‌ای در زمینه حمایت از ورزش حرفه‌ای در سطوح بالا را ندارد و باید از ورزش همگانی حمایت کند.

نورالله زاده با بیان اینکه اعضای شورای شهر همدان باید براساس واقعیت‎های موجود در شهرداری و شهر همدان در ارتباط با تیم‎داری حرفه‌ای تصمیم‎گیری کنند، اظهار داشت: شهرداری تیم‌دار خوبی برای ورزش‌های تخصصی از جمله فوتبال و والیبال نبوده است.

وی با اعلام اینکه نباید به گونه‎ای عمل شود که با تصمیمات شورا باری بر دوش شهرداری همدان ایجاد شود، تصریح کرد: شورای شهر باید برای شهرداری و شهر سیاست‏‌گذاری داشته و به عنوان شورای شهرداری عمل نکند.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه چند ماهی است که درباره مسائل مهم و اساسی شهر کمتر بحث، پیگیری و سوال می‌شود، گفت: احساس می‌شود برخی به دنبال این هستند تا شورای شهر همدان را به حاشیه برده تا از امور و مسائل مهم شهرداری مدان غافل شوند.

سیدمجید موسوی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید بر روی مسائل اولویت‎دار شهر بحث و تصمیم‎گیری کنند، بیان کرد: از ابتدای دوره چهارم شورای شهر مسئله ساماندهی ورودی‎های شهر همدان مطرح شده ولی تاکنون اقدام موثری در این زمینه رخ نداده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار