اخیراً در برخی از رستوران و باغسراهای اطراف تربت‌جام، مردم شاهد ترویج بی‌بندوباری و برپایی رقص و پای‌کوبی بوده‌اند.
کد خبر: ۶۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 01 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از جام روز، سال‌های اخیر شاهد رشد تصاعدی و راه‌اندازی چندین باغ سرا و رستوران در اطراف شهر تربت‌جام بوده‌ایم؛ باغ سراهایی که اغلب برای برگزاری مجالس عروسی و جشن‌ها راه‌اندازی شده است.

شاید بتوان گفت کمبود تالارهای پذیرایی در شهر، نبود فضای های مناسب برای برگزاری مراسمات مختلف مخصوصاً مراسمات شادی و… باعث شد عده‌ای به فکر راه‌اندازی باغ سراها در اطراف شهر بیافتند. اما به‌تازگی شاهد این هستیم که این رستوران و باغ سراها به محل‌هایی برای ترویج ابتذال تبدیل‌شده است و اخیرا مردم شاهد برگزاری رقص و پای‌کوبی درملاء عام و محل‌هایی برای انجام ملاقات‌ها و اعمال غیرشرعی برخی افراد در این مکان ها بوده اند.

یکی از شهروندان در گفتگو با جام روز با انتقاد از عدم نظارت دستگاههای نظارتی دراین مکان ها گفت: چندی پیش برای صرف شام با خانواده به یکی از این رستوران‌های بیرون شهر مراجعه کردم، بعد از سفارش غذا و نشستن دریکی از آلاچیق‌ها شاهد پخش آهنگ‌های غیرمجاز در فضای این رستوران بودیم. چندین خانواده در این رستوران در حال صرف شام بودند، کمی نگذشت که در یکی از آلاچیق‌ها تعدادی خانم انجام حرکات نامتعارف در ملاء عام را آغاز کردند؛ نکته قابل‌توجه این بود که علی‌رغم اینکه آن افراد در حال انجام حرکات نامتعارف و پایکوبی بودند اما کارکنان این مجموعه هیچ‌گونه عکس‌العملی و برخوردی نسبت به این موضوع نشان نداده و به‌سادگی از کنار این موضوع می‌گذشتند؛ گویا این موضوع در این مکان یک امر طبیعی و همیشگی است و یا با مجوز این مجموعه به پای‌کوبی پرداخته‌اند.

حال چند سؤال ذهن شهروندان تربت‌جام را به خود مشغول کرده است؛

آیا دستگاه‌های مربوطه نظارتی بر این باغ رستوران‌ها که به‌تازگی در اطراف شهر راه‌اندازی شده است، دارند؟

آیا دستورالعمل و یا سازوکاری نسبت به پخش موزیک و آهنگ‌هایی که این مجموعه‌ها پخش می‌کنند وجود دارد؟

بارها شاهد برگزاری جنگ‌های شادی دریکی از این باغ رستوران‌ها بوده‌ایم؛ لذا در تماسی که با رئیس اداره ارشاد اسلامی تربت‌جام گرفته شد وی اظهار بی‌اطلاعی از برگزاری این جنگ‌ها کرد و افزودند: تا به این تاریخ هیچ‌گونه مراجعه‌ای جهت دریافت مجوز انجام نگرفته است و جنگ‌های برگزارشده بدون مجوز این اداره بوده است.

حال باید پرسید که این جنگ های شادی با مجوز چه کسی و چگونه برگزار شده است؟

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که برگزاری مراسمات عروسی در دیگر باغ سراها هم وضعیت مناسبی ندارد؛ حال باید این نکته را جویا شد که آیا در برگزاری مراسمات جشن و شادی در تالار و باغسراهای بیرون شهر نظارتی وجود دارد تا این مراسمات به معضل اجتماعی تبدیل نشود؟! امیدواریم مسئولان ذیربط برای این سوالات و دغدغه‌های مردمی پاسخ مناسبی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار