مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی خوزستان :
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: روند توزیع کالای اساسی در استان به شکلی است که تا به حال اثر آن برای مردم قابل لمس نبوده است.
کد خبر: ۶۹۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 01 January 2019

امید بن عباس با اشاره به تلاش دولت برای تامین کالاهای اساسی با نرخ دولتی اظهار کرد: هر چقدر تلاش می‌کنیم نمود توزیع را در بین مردم نمی‌بینیم، زیرا روند توزیع به شکلی است که تا به حال اثر آن برای مردم قابل لمس نبوده است.

وی افزود: هیچ نگرانی بابت تامین کالا وجود ندارد و در این زمینه انتظار داریم تا سرعت عمل در توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با نرخ دولتی، نسبت به شرایط کنونی چندین برابر شود و روند توزیع با سرعت بیشتری در استان انجام گیرد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان این‌که نباید در توزیع کالا خساست به خرج داد، عنوان کرد: کالا باید در چارچوب ضوابطی که تعیین می‌شود توزیع و بازار باید اشباع شود. وقتی بازار تشنه می‌ماند ممکن است داد و ستدی خارج از شبکه هم انجام شود و شرایط را برای ما دشوار کند.

بن عباس در خصوص توزیع کالا با نرخ دولتی ادامه داد: به همین دلیل بازرسین باید نظارت بیشتری بر روند توزیع کالا با نرخ دولتی داشته باشند تا در صورتی که شاهد داد و ستدهایی خارج از شبکه توزیع بودند، با آن‌ها برخورد کنند و میزان این تخلفات را به حداقل کاهش دهند.

وی با اشاره به فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای که حجم تناژ و سفارش آن‌ها برای دریافت مرغ و گوشت زیاد است، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است تا این فروشگاه‌ها سهمیه مرغ و گوشت را یکجا دریافت کند و خود نسبت به توزیع بین شعب زیرمجموعه اقدام ‌کند.

وی افزود: بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام استان حواله‌هایی به صورت روزانه و طبق برنامه زمانی و تناژ اعلام شده با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای آن‌ها صادر کند و نماینده این فروشگاه‌ها نسبت به دریافت سهمیه مورد نظر به صورت یکجا اقدام کند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان این‌که نباید همه ظرفیت و نیاز فروشگاه‌های بزرگ را به صورت یکجا در یک حواله صادر کرد، گفت: این حواله‌ها باید به تفکیک تاریخ صادر شوند. این اقدام باعث می‌شود که نماینده صاحب حواله نمی‌تواند پیش از موعد مورد نظر، نزد مباشر برود و گوشت و مرغ دریافت کند و به این شیوه اندکی روند توزیع گوشت و مرغ کنترل می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار