رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نظر تولیدات کشاورزی و باغی جایگاه ویژه‌ای را در استان دارد اظهار کرد: امسال نیز وضعیت خوبی را در تولید انواع محصولات کشاورزی شاهد بودیم.
کد خبر: ۶۹۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 27 December 2018
سید مهدی میر باقری گفت‌: در حال حاضر ۷۳ هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت زعفران قرار دارد.

به گزارش فارس، میر باقری با بیان اینکه سال زراعی گذشته سطح زیر کشت زراعت شهرستان ۵۸ هزار و ۴۳۲ هکتار بود گفت: میزان تولیدات بخش زراعت از این اراضی ۱۷۳ هزار تن بوده است.

رئیس بخش تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان ملایر این محصولات را شامل انواع گندم آبی و دیم و انواع جو آبی و دیم دانست و افزود: امسال نیز اراضی جدید زیر کشت رفته که با توجه به بارش‌های پاییزه پیش‌بینی خوبی را در برداشت محصولات زراعی داریم.

وی سطح باغات ملایر را ۲۰ هزار و ۸۰۸ هکتار عنوان کرد و افزود: از میزان برداشت محصولات باغی ۲۶۵ هزار تن و بیشترین برداشت نیز مربوط به انگور است.

میرباقری با بیان اینکه امسال در بخش دام و طیور نیز ۹۳ هزار و ۸۹۷ تن تولید در شهرستان داشتیم تصریح کرد: در بخش شیلات نیز تولیدات ۶ هزار و ۶۵۳ تن بوده است.

 وی میزان تولیدات محصولات زراعی، باغی و دام و طیور شهرستان را در سال زراعی امسال حدود ۵۳۳ هزار تن دانست.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در تولید دانه‌های روغنی کلزا به دلیل سرمازدگی تولید خوبی نداشتیم گفت: امسال ۱۶۰ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا رفته که پیش‌بینی برداشت این محصول مطلوب است.

وی با بیان اینکه یکصد هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت چغندرقند بوده است تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد محصول برداشت شده و بقیه نیز به زودی برداشت خواهد شد.

میرباقری میزان اراضی زیر کشت زعفران را در سال گذشته ۵۸ هکتار برشمرد و گفت: امسال ۱۵ هکتار به این اراضی افزوده شده و در حال حاضر ۷۳ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت زعفران بوده و در استان مقام اول را داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ هکتار از این اراضی زیر کشت گل‌محمدی رفته است تصریح کرد: امسال ۳۵ هکتار به این اراضی اضافه شده و در حال حاضر ۱۰۵ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول است.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه ملایر در جایگاه نخست کشت گل محمدی قرار دارد، از استقبال خوب کشاورزان ملایری از کشت محصولات کم‌آب‌بر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۲ هکتار از اراضی نیز زیر کشت انواع گیاهان دارویی از جمله اسطوخودوس، نعنا فلفلی و.. بوده و این امر در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه میزان کشت گلخانه‌ای در سال‌های گذشته ۵۰ هزار متر مربع بوده است تصریح کرد: ۶۰ هزار متر مربع نیز در دستور کار قرار دارد.

میرباقری ادامه داد: از این میزان ۲۰ هزار متر مربع تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و در سال‌های آتی میزان زیر کشت گلخانه‌ای شهرستان به بیش از یکصد هزار متر مربع خواهد رسید.

وی با اشاره به تولید سالانه ۲۰۰ تن قارچ در ملایر از افتتاح دو واحد با ظرفیت تولید ۲۵۰ تن قارچ تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: این واحد‌ها علاوه بر واحد‌های تولیدی کوچک و خانگی که بیش از ۱۵ واحد است خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار