مدیر اداره آب و فاضلاب شهری تویسرکان با رد شایعات اخیر در مورد آلودگی شیمیایی آب آشامیدنی منطقه سرابی تویسرکان تصریح کرد: آب آشامیدنی این منطقه هیچ گونه آلودگی میکروبی و شیمیایی ندارد.
کد خبر: ۶۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 31 July 2015
مدیر اداره آب و فاضلاب شهری تویسرکان با رد شایعات اخیر در مورد آلودگی شیمیایی آب آشامیدنی منطقه سرابی تویسرکان تصریح کرد: آب آشامیدنی این منطقه هیچ گونه آلودگی میکروبی و شیمیایی ندارد.

به گزارش ایرنا؛ محسن حمیدیان افزود: شبکه بهداشت و درمان تویسرکان به عنوان متولی حوزه بهداشت عمومی، در چندین نوبت و به صورت تصادفی آب آشامیدنی تویسرکان را که از سد سرابی تامین می شود مورد آزمایش قرار داد و هیچ گونه آلودگی در آن مشاهده نشد.

وی اضافه کرد: اکنون تمامی ویژگی های یک آب آشامیدنی سالم و قابل استفاده در آبی که از سد سرابی و پکیج تصفیه خانه آن عبور می کند وجود داشته و وضعیت آن در حد مطلوب است.

حمیدیان دامن زدن به شایعات اخیر در مورد آلودگی آب آشامیدنی تویسرکان را یک بار روانی ایجاد شده در افکار عمومی دانست و گفت: پکیج تصفیه خانه آب سد سرابی که نزدیک به هفت روز است کار خود را آغاز کرده تمامی مراحل تصفیه شامل آشغال گیری، گند زدایی اولیه، حوضچه انعقاد، لخته سازی، ته نشینی، ورود به صافی ها و گندزایی نهایی را انجام داده و سپس آب را وارد شبکه توزیع می کند.

وی خاطر نشان کرد: برای ساخت پکیج تصفیه خانه آب سد سرابی اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

حمیدیان بیان کرد: مهمترین عامل آلودگی محیط زیست و آب فعالیت های انسانی است در حالی که در منطقه بالا دستی و مجاور سد سرابی هیچ شهر یا روستایی قرار ندارد و همه چشمه ها و منابع آب زیر زمینی بدون آلودگی های زیست محیطی وارد سد سرابی می شوند.

به گفته وی آب سد سرابی یکی از پاکترین آب های سدهای کشور است که برخی کارشناسان اعتقاد دارند می توان از آب آن برای تولید آب معدنی استفاده کرد.

حمیدیان تصریح کرد: اکنون تنها اتفاقی که افتاده، تغییر ذائقه مردم است چون رنگ و طعم آب های زیر زمینی با آب های سطحی به صورت طبیعی با هم متفاوت هستند.

سد سرابی یک سد سنگریزه ای با هسته رسی است که با هدف تامین آب شرب شهرهای تویسرکان، سرکان و منطقه سرابی ساخته شده و حدود یک هفته است که آب آن با تصفیه در پکیج تصفیه خانه سد وارد شبکه توزیع شهری شده است.

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی تویسرکان و به ویژه منطقه سرابی در میان مردم مطرح و موجب نگرانی برخی افراد شده بود.

تویسرکان با جمعیت حدود 103 هزار نفر یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است و سرابی نیز یکی از مناطق شهری تویسرکان در موقعیت جغرافیایی پایین دستی سد سرابی به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار