معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم:
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در سال جاری 6 هزار نفر از قمی ها زیر چتر سوادآموزی قرار می گیرند.
کد خبر: ۶۹۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۱ 23 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا در نشست خبری با گرامی داشت هفته سواد آموزی عنوان کرد:از منظر امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی مساله سواد آموزی دارای جایگاه ویژه ای است و رهبر معظم انقلاب نیز تاکیدات زیادی بر سوادآموزی دارند. امام خمینی(ره) نیز از حوائج اصلی هر ملتی را موضوع سوادآموزی خواندند که نشان از اهمیت این مساله دارد.

وی با بیان اینکه ریشه کن شدن بی سوادی در سطح کشور به عزمی ملی نیاز دارد و باید به عنوان یک دغدغه ملی مطرح شود، اظهار کرد: معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم در مسیر سوادآموزی و جلوگیری از رشد بی سوادی در قم ۶ برنامه و طرح ملی را دنبال می کند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه در جهت سوادآموزی در قم تاکنون سهمیه 85 درصدی تحقق یافته و در سال جاری 6 هزار نفر از قمی ها زیر چتر با سوادی قرار می گیرند، گفت: این تعداد از افراد در 560 کلاس درس ساماندهی شده اند.

قاسمی‌نیا افزود: یکی از محورهای مهم توسعه،کسب دانش و سوادآموزی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد و برای تشویق مردم به سمت سوادآموزی باید تلاش کرد.

وی عنوان کرد: طبق استانداردهای تعریف شده سوادآموزی شامل کسب مهارت خواندن و نوشتن و روخوانی قرآن کریم است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رشد سوادآموزی 47 درصد بود که امروز به بیش از 91 درصد رسیده است، در گروه زنان نیز شاهد رشد سوادآموزی بوده ایم و امروز بالغ بر 90 درصد از بانوان دارای سواد هستند.

قاسمی‌نیا ادامه داد: افراد زیادی در طرح سوادآموزی شرکت کرده اند و موفق شده اند مدارج علمی را بپیمایند در این ارتباط در استان قم 120 نفر از افراد نخبه شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد:یکی از رویکردهای مهم در تحکیم سواد،توجه به مطالعه است در این راستا تلاش کرده ایم کتاب خوانی به عنوان یک فرهنگ مورد توجه باشد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم اظهار کرد:کتاب هایی در موضوعات مخالف اجتماعی و اقتصادی و دینی و فرهنگی و بهداشت و ...با هدف ارتقای سطح مطالعه در اختیار سوادآموزان قرار می گیرد.

وی بیان کرد:در این هفته برنامه هایی را در جهت بزرگداشت هفته سوادآموزی برنامه ریزی کرده ایم که از آن جمله گرامیداشت شهدای سوادآموزی و دیدار با مراجع و بازدید از کتابخانه های عمومی از ان جمله است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار