امام جمعه بیله‌سوار:
امام جمعه بیله سوار با انتقاد از قیمت‌گذاری خرید گندم کشاورزان گفت: خرید گندم با قیمت پایین توسط دولت، بی انصافی و ظلم به کشاورز است.
کد خبر: ۶۹۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 21 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌حجت الاسلام اصغر جدائی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بیله سوار با اشاره به ماجرای درگیری یکی از نمایندگان مجلس با کارمندان گمرک اظهار کرد: در این قضیه بسیار زشت، قبیح و بی‌ادبانه که توسط یک‌نماینده مجلس اتفاق افتاد، واقعا باید خون گریه کرد، چرا باید در مجلس شورای اسلامی ما، چنین افراد بی‌نزاکت و بی‌ادبی حضور داشته باشند.در این مقام جا داشت مجلس ما به خاطر جریحه‌دار کردن افکار عمومی، از مردم عذرخواهی می‌کرد.

وی افزود: مردم انتظار داشتند بلافاصله رئیس محترم مجلس در یک کنفرانس خبری حضور پیدا می‌کرد و عذر‌خواهی می‌نمود. نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه پیش‌دستی کرده و ۴۰ امضاء جمع کردند تا وزیر اقتصاد را استیضاح کنند. در یکی از کشورها اگر پرواز هواپیما دقایقی تاخیر کند، همه موظفند دقایقی به صورت تعظیم در برابر مسافران به نشانه عذر خواهی بایستند. در ایران ما، گاهی زشت‌ترین حرکت‌ها انجام می‌شود ولی در حسرت یک عذرخواهی ساده می‌مانیم.

امام جمعه شهرستان بیله سوار ادامه داد: مردم از کارمند شجاع حراست گمرک دفاع می‌کنند، ولی مجلس قصد مجازات او را دارد و به دنبال شناسایی و معرفی ایشان به دادگاه است.

وی با اشاره به شب یلدا به عنوان طولانی‌ترین شب سال،تصریح کرد: ابوریحان بیرونی یکی از دانشمندان بسیار بزرگ و یکی از تمدن سازان اسلامی، در کتاب «آثار الباقیه» شب یلدا را میلاد اکبر نام برده است. در ایران باستان هم شب یلدا یکی از شب‌های بزرگ بوده است. شب یلدا بهانه خوبی  برای دور هم بودن، صمیمی بودن و هم‌دل بودن است اما گرانی امسال، یلدای مردم ایران را تلخ کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار به قیمت پایین خرید گندم توسط دولت اشاره کرد و افزود: درآمد کشاورزی، مبارک‌ترین لقمه در اسلام است. کشاورزی حلال‌ترین، مقدس‌ترین و سودمند‌ترین شغل است.کشاورزان نوعا انسان‌های زحمت‌کش، رنج‌دیده، ارزشمند، مومن و نیکوکار هستند. امام صادق (ع) می‌فرمایند؛ «کشاورزان گنج‌های یک جامعه هستند». در کشورهای در حال توسعه، برای عبور از بحران، بایستی به سراغ کشاورزی بروند تا تولیدات خودشان را کارا کنند.لذا کشاورزی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اما سوال اینجاست که بعد از این همه گرانی، چرا باید قیمت خرید گندم توسط دولت همچنان پایین باشد؟این ظلم به کشاورز است، این‌کمال بی انصافی است. چرا قیمت همه چیز را بالا می‌برید ولی وقتی به خرید گندم می‌رسید، قیمت خرید را ثابت نگه می‌دارید؟ این گندم و یارانه چه گناهی کرده‌اند که همچنان قیمت‌شان ثابت مانده است؟ گندم یک محصول استراتژیک،اثرگذار و مهم است.

جدائی، بیان داشت: اگر سیاست دولت نسبت به خرید گندم تغییر  نکند،ممکن است چیزهای دیگر تغییر کند و از این رو اگر تصمیم‌گیران وزارت جهاد کشاورزی تصمیم درستی نگیرند، آسیب‌های جدی خواهیم دید. این عدالت نیست که کشاورزان همه اقلام زندگی‌شان را بسیار گران‌تر از سال‌های قبل از بازار تهیه کنند، حتی قیمت نهاده‌های کشاورزی از جمله سم ، کود و بذر هم گران بشود ولی گندم تولید شده‌شان را به همان قیمت سال‌های گذشته بفروشند. امیدوارم هر چه سریع‌تر به مشکل کشاورزان توجه جدی شود.

جدائی به وارد کردن بذر غیر بومی از خارج استان اشاره کرد و اذعان نمود: اخیرا شنیده‌ام که از استان‌های دیگر بذر غیر  بومی وارد می‌کنند که گویا از لحاظ علمی و تحقیقاتی، به‌خاطر عدم سنخیت با شرایط اقلیمی این منطقه، چه بسا موجب مشکلاتی هم بشود. علی‌رغم این وقتی در منطقه بذر تولید می‌شود، چه لزومی دارد که بذر از خارج استان به منطقه وارد شود؟ این کار هم عامل ایجاد چالش‌ شده و هم ضررهایی را برای کشاورزان منطقه ایجاد می‌کند.

وی افزود: امیدوارم مدیریت جهاد کشاورزی با توزیع بذر بومی بیله‌سوار همکاری نماید تا این همه مشکل پیش نیاید.

خطیب جمعه بیله سوار در خاتمه به روز ثبت احوال اشاره کرد و گفت: سوم دی روز ثبت احوال است، در سال ۱۲۹۷ نخستین ثبت رسمی و قانونی ولادت و صدور شناسنامه در ایران به نام خانم فاطمه ایرانی ثبت شد. امسال یک‌صدمین سال صدور اولین شناسنامه در ایران و تاسیس این سازمان است. خدمات این اداره بسیار زیاد است، از صدور شناسنامه و کارت ملی گرفته تا ثبت آمار وفات، ازدواج و طلاق، برای روسا و کارکنان این مجموعه آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون دارم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار