افسر دیر در ادامه خطاب به معتمدین شهرستان چرام گفت : باید این فرهنگ را تغییر دهیم اینجا شما عزیزان می توانید نقش مثبت داشته باشید و آگاهی دهید ،فرهنگ سازی کنید ، روشنگری کنید ،باید جامعه سنتی خود را آماده پذیرش این تغییرات کنیم،باید این باور را در مردم پرورش دهیم که پسر و دختر باید در باره آینده خودشان تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۶۹۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲ 21 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، جلسه بررسی آسیب های اجتماعی و مداخلات به هنگام با محوریت موضوع خودکشی با حضور معتمدین شهرستان چرام درسالن شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام برگزارشد .
بخشدار مرکزی چرام در این جلسه بیان داشت،تغییر شیوه های زندگی وتحولات محیطی وتغییر در ساختار فرهنگ جامعه باعث تعمیق آسیب های اجتماعی گردیده است که دخالت کردن به صورت  تخصصی میتواند برای جلوگیری از این افزایش آسیب های اجتماعی  موُثر واقع شود.
وی بیان کرد : شیوه های ارزشمندی در جامعه هست که با بکار بستن آنها میتوانیم به سلامت نسل جوان کمک بیشتری کنیم،مانندمراقبت اجتماعی و مشارکت اجتماعی یعنی اینکه همه اقشار جامعه در پیشگیری از آسیبها احساس مسئولیت کنند و دخالت به موقع داشته باشند،یا اینکه جوانان را در مسائل اجتماعی دخیل کنند و به نظرات و پیشنهادهای آنها توجه کنند،دیدگاههای آنها را بشنوند و مورد استفاده قرار  دهند.
وی افزود : جوانان با تشکیل اورژانس اجتماعی وبه موقع جامعه در بحث آسیبها ورود پیدا کند و راه علاج و درمان پیدا نماید.
افسر دیر گفت : نباید انتظار داشت همه مشکلات را سیستم حکومتی اصلاح نماید باید برای نجات جامعه و پیشگیری از آسیبها ، اجتماع محور عمل کنیم وبه موقع دخالت کنیم،دربحث مواد مخدر از موقعی که بحث اجتماعی کردن مواد مخدر توسط وزیر کشور مطرح شد توفیقات خوبی داشتیم . موضوع از حالت محرمانه بودن خارج شد و همه دخالت کردند. کمک کردند و خوب هم جواب داد.
 
نشست با معتمدین شهر چرام برای بررسی آسیب های اجتماعی / بخشدار مرکزی : نیاز به یک عزم جدی بدون نگاه های جغرافیایی داریم + تصاویر
 
بخشدار مرکزی چرام بیان کرد : در مواجهه با آسیب های اجتماعی بهترین شیوه ، حضور همگانی است. ۸سال جنگ را سپاه و ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی اداره نکردند بدنه اجتماعی با هویت بسیج مردمی وارد شد و آن همه افتخار آفرینی کرد.
بخشدار مرکزی چرام در این جلسه ادامه داد : نقش معتمدین فوق العاده مهم و با اهمیت است ، بویژه در استان ما در طول تاریخ هرجا حضور معتمدین دلسوز بود آرامش و آسایش نیز وجود داشت حل وفصل اختلافات محلی همیشه بوسیله معتمدین شکل میگرفت آن هم به بهترین شکل ممکن که اختلافات تبدیل میشد به پیوندهای مستحکم بین افراد،طوایف و ایلات.
وی ادامه داد : امروز نمیشود از نقش مثبت معتمدین در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ،در اصلاح مشکلات خانوادگی،اختلافات ملکی و مرتعی،ازدواج ها،طلاق ها و....به راحتی چشم پوشی کرد.
افسر دیر حضور معتمدین در هیئت های اختلاف و کمک به دستگاه قضائی را از موُثرترین اقدامات دانست و افزود : نظام جمهوری اسلامی به این قشر محترم و فهیم که سرمایه های اجتماعی محسوب میشوند همیشه اعتماد داشته و دارد و امروز در شهرستان چرام بعنوان خادمان شما دست نیاز به سویتان دراز و انتطار مساعدت و ارائه پیشنهاد و راهکار داریم تا درجهت توسعه سهرستان ونجات جوانان این خطه از ایران اسلامی از تهدیدهای و آسیب های اجتماعی یاریمان نمایید.
بخشدار مرکزی شهرستان چرام گفت : خودکشی ها دلایل متعددی دارند که بعضی از این دلایل به جهت ناهمگونی فرهنگ سنتی و فرهنگ امروز برای مردم شهرستان و استان ما پسندیده نیستند و برای انجام آنها مقاومتهایی میشود و همین موضوع استارت اقدام به خودکشی است ،برای نمونه خودکشی های عشقی و مخالفت خانواده ها،خانواده ها خود را برتر از دیگران دانستن و تن به بعضی ازدواج ها ندادن ، خودرا هم کف خانواده عروس و یا بالعکس ندانستن از جمله عوامل بوجود آوردن آسیب های اجتماعی است.
وی در ادامه خطاب به معتمدین شهرستان چرام گفت : باید این فرهنگ را تغییر دهیم اینجا شما عزیزان  می توانید نقش مثبت داشته باشید و آگاهی دهید ،فرهنگ سازی کنید ، روشنگری کنید ،باید جامعه سنتی خود را آماده پذیرش این تغییرات کنیم،باید این باور را در مردم پرورش دهیم که پسر و دختر باید در باره آینده خودشان تصمیم بگیرند البته از راهنمایی و مشاوره بزرگترها و با تجربه ها باید استفاده شود،اما تهدید و تحریم و تحمیل عاقبت مقاومت و نهایت خودکشی است.
افسر دیر در پایان گفت : امیداست با درک شرایط حساس کنونی و آسیب هایی که وجود دارد و قشر جوان ما که هدف اصلی این آسیبها واقع شده اند با همکاری و همراهی یکدیگر و استفاده از تجربیات عزیزان بتوانیم این مشکلات را برطرف نماییم،مدیران که خادمان مردم هستند بدون مردم و معتمدین و نخبگان و زنان و مردان این دیار قادر به رفع مشکلات نیستند. بلکه یک عزم همگانی بدون نگاههای جغرافیایی وسلیقه ای و.....لازم است تا انشاءاله در رسیدن به توسعه همه جانبه موفق شویم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار