کمبود مراکز اقامتی در تبریز
امروزه صنعت گردشگری یکی از صنعت های پررونق و تراز اول دنیا محسوب میشود.این صنعت در سالهای اخیر با رشد فوقالعاده خود در بعضی از کشورها درامد این کشورها را افزایش داده وباعث رشد فرهنگی و اقتصادی کشورها در جهان می باشد.
کد خبر: ۶۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 31 July 2015

بعضی از کشورهای دنیا از جمله ترکیه و چین و ایتالیا در این سالها این صنعت را در کشور خود ارتقا داده و این صنعت پرسود را در کشور خود رونق داده اند.در این بین کشور ترکیه رشد بیشتری نسبت به کشورهای دیگری داشته است به طوری که بانک مرکزی در امد این کشور را در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۵ میلیارد دلار اعلام کرده است.

جالبتر اینکه ۵ درصد از در امد ۴۵ میلیارد دلاری صنعت گردشگری ترکیه از ورود گردشگران ایرانی به این کشور بوده است.این در حالی است که کشور خودمان ایران به خصوص شهر زیبای تبریز جاذبه های بهتری دارند که میتوان با مدیریت بهتر از خروج این همه گردشگر جلوگیری کرد.

در حالی که شهر زیبا و قدیمی تبریز با وجودجاذبه های تاریخی و مذهبی و موزه های متعدد و در کنار ان با وجود شهری مدرن و شیک در این صنعت زیاد عملکرد جالبی نداشته و بیشتر مسافران و گردشگران خود را به دلایل زیادی از دست میدهد.که امروز بحث من یکی از این دلایل یعنی کمبود امکانات اقامتی در این شهر زیبا است.


همه ساله تعداد کثیری از گردشگرانی که وارد تبریز میشوند به دلیل پیدا نکردن اتاق در هتل ها و هتل اپارتمان ها در پارک های مسافر و پارک های محله ای چادر زده ودر ان اقامت می کنند که با توجه به هوای سرد تبریز به خصوص شب ها مسافران را اذیت کرده و باعث نارضایتی انها می گردد

جذب و دفع گردشگر توسط هوای سرد و خوب تبریز در تابستان

شاید این جمله برایتان جالب باشد ::جذب و دفع گردشگر توسط یک عامل::

بله هوای تبریز اینگونه است.البته نه هوای تبریز بلکه مدیریت بد مسولین در این زمینه

میتوان اینگونه هم گفت جذب گردشگر توسط هوای خوب تبریز و دفع گردشگر توسط مدیریت بد مدیران

اکثر گردشگرانی که تبریز را مقصد مسافرت تابستانه خود انتخاب میکنند هوای سرد و خنک تبریز در تابستان را دلیل اصلی این انتخاب می دانند ولی متاسفانه این افراد یک یا نهایتا دوسال تبریز را مقصد خود قرار میدهند و با اذیت شدن در چادرها و به دلیل کمبود مکان های اقامتی سال بعد مقصد گردشگری خود را عوض میکنند.

شهر تبریز با دارا بودن هتل های شهریار.ایل گلی.گسترش.تبریز.لاله کندوان.پتروشیمی و هتل های ۳یا ۲ ستاره و هتل اپارتمان ها که تعدادشان انگشت شمار است فقط همه ساله میتواند جوابگوی چند درصد از گردشگران باشد

البته در این راه در سالهای اخیر شاهد کلنک زنی و شروع ساخت هتل های زیادی در تبریز بودیم که متاسفانه به جز یکی دو مورد کار خود را توقف کرده اند.


شهر تبریز با وجود این همه مکان های دیدنی و گردشگری می تواند نگین شهر گردشگری ایران باشد.البته با همت مسئولان و شهر،داران

پیشنهاد بنده برای مسولین ساخت هتلهای ۵ و۴ ستاره در نزدیکی اماکن دیدنی به خصوص مسجد کبود،ارک،کوه عون بن علی ( که میتواند هتل بام اذربایجان لقب بگیرد) و... هست که میتواند باعث جذب گردشگران بیشتر و یا حداقل میتواند عامل از بین بردن یکی از اصلی ترین عوامل دفع گردشگر در کنار عواملی همچون کمبود و نا مرتب بودن تابلوهای راهنمای گردشگری در خیابانهای شهر و... باشد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :