رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: دو بهله دلیجه زخمی پس از چند روز تیمار و نگهداری در داخل جنگل های نهاوند رها سازی شد.
کد خبر: ۶۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 30 July 2015
 رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: دو بهله دلیجه زخمی پس از چند روز تیمار و نگهداری در داخل جنگل های نهاوند رها سازی شد.

به گزارش ایرنا؛ محمد کرمعلی گیلانه افزود: اواخر هفته گذشته فردی با مراجعه به محیط زیست نهاوند دو بهله دلیجه را تحویل یگان حفاظت این مجموعه داد.

وی اضافه کرد: این فرد مدعی بود که دو بهله دلیجه در بالای درختان باغ وی لانه کرده بودند که به یکباره از بالای درخت سقوط کرده و رخمی شده اند.

وی بیان کرد: این فرد چند روز اقدام به نگهداری از دلیجه های زخمی کرده و پس از بهبودی کامل آن را تحویل یگان حفاظت محیط زیست داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اظهار کرد: پس از تحویل به این مجموعه این گونه ها توسط دامپزشک متخصص معاینه و پس از تایید سلامت آنها رها سازی می شوند.

گیلانه گفت: دلیجه از گونه هایی است که در جنگل و بالای درختان لانه می سازد و توان ادامه زندگی در دشت ها و مناطق فاقد درخت را ندارد.

وی توضیح داد: به واسطه کاسته شدن از جمعیت دلیجه در سال های اخیر این گونه جانوری در بین گونه های حمایت شده قرار گرفته است.

وی افزود: با این وجود بخاطر وجود درخت و فراهم بودن شرایط زندگی برای دلیجه در شهرستان نهاوند ، شاهد فراوانی این گونه در این شهرستان هستیم.

دلیجه پرنده ای شکاری با طول بدن حدود 32 تا 38 سانتی متر است و هنگامی که بالهایش را باز می کند به حدود 60سانتی متر گسترده شده و بزرگتر به نظر می آید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار