سخن تأمل برانگیز مدیرعامل مترو در روزنامه های اصفهان/
تابناک:عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.
کد خبر: ۶۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 30 July 2015

به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.
در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.
با توجه به این مسئلهسایت خبری تحلیلی تابناک اصفهان، هر روز مهم ترین گزاش یا اتفاق روزنامه های اصفهان را در اختیار مخاطبین می گذارد، تا از این مسائل با خبر باشند.


نصف جهان درباره مترو نوشت: «بیش از 90 درصد خط یک متروی اصفهان از شهدا تا قدس (پاسداران) انجام شده و مشکل ما انجام تست‌های اولیه و کنترل توسط شرکت چینی است که این امر دو ماه زمان می‌برد و بعد از انجام تست‌ها باید شرکت چینی تأییدیه داده ، تا بتوانیم مسافرگیری کنیم و پیش‌بینی می‌شود مردم بتوانند در مهرماه سال جاری سوار مترو شوند.»

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: متروی اصفهان پروژه‌ای با ابعاد فنی بسیار بالا و یکی از اَبَر پروژه‌هایی است که باید ساختار مدیریتی، فنی و مالی آن با هم متناسب باشد تا بتوان برنامهریزی کرد. البته ما محدودیت‌های زیادی در پروژه‌های شهری به خصوص در پروژه‌های زیرزمینی داریم. این در حالی است که90 درصد خط یک مترو انجام شده و برای به استاندارد رسیدن و ایمنی باید تست‌های لازم از سوی شرکت چینی انجام شود که این امر دو ماه زمان خواهد برد و این تست‌ها اواخر شهریور به اتمام می‌رسد.

بعد از انجام تست باید آنالیز انجام گرفته و شرکت چینی تأییدیه، مسافرگیری بدهد و در صدد هستیم تا بتوانیم با به اتمام رسیدن این اقدامات، در مهرماه سال جاری اقدام به مسافرگیری کنیم.

جواد شعرباف افزود: برای بهره‌برداری از مترو، ما باید پنج رام داشته باشیم که سه رام هم اکنون در سازمان قطار شهری وجود دارد و دو رام دیگر نیز در روزهای آینده می‌رسد. و این در حالی است که بهره‌برداری از مترو هم دارای پروسه‌ای بوده تا به استاندارد برسد و ابتدا با سه ساعت اقدام به مرحله راه‌اندازی و به تدریج به ظرفیت نهایی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و 300 میلیارد تومان برای خط یک مترو هزینه شده است گفت: برای به اتمام رسیدن پروژه متروی اصفهان 700 میلیارد تومان دیگر نیاز است که این رقم شامل همه موارد مترو از جمله آزادسازی و... است.

مدیرعامل سازمانقطار شهری اصفهان و حومه در ادامه افزود:در صورت تکمیل خط‌های یک، 2 و 3 مترو، 25 تا 30 درصد حمل و نقل عمومی، سهم مترو خواهد بود در حالی که اصولاًٌ سهم مترو از حمل و نقل در شهرها 10 درصد است.

شعرباف با اشاره به تاریخچه مطالعات قطار شهری اصفهان پرداخت و گفت: در سال 71 مطالعات پیش امکان‌سنجی حمل و نقل انبوه منطقه اصفهان انجام و در نهایت در سال 79، اولین اعتبار قطار شهری برای مشهد در کشور اختصاص یافت. این در حالی بود که ما مطالعات مترو را در کشور زودتر شروع کرده بودیم. اما از سال 80 به بعد، بودجه 40 میلیارد تومانی برای متروی کلانشهرهای اصفهان، شیراز، اهواز، کرج و تبریز تخصیص یافت و سال‌های بعد دارای ردیف بودجه شد.

وی در معرفی خطوط متروی اصفهان هم گفت: سه خط مترو داخل شهری شامل خط یک از کاوه تا قدس به طول 2/20 کیلومتر، خط 2 به طول 23 کیلومتر و خط 3 به طول 9 کیلومتر می‌باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه خط 2 متروی اصفهان هم اکنون در حال مطالعه است افزود: عمده فعالیت ما امروز روی خط یک متمرکز بوده و تونل‌ها و بسیاری از ایستگاه‌های آن کامل شده

است.

شعرباف اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی با میراث فرهنگی در اجرای مترو اصفهان داریم و نماینده میراث فرهنگی به صورت شبانه‌روزی بر کار ما با هزینه سازمان قطار شهری نظارت دارد.

وی ادامه داد: ما مصوبه شورایعالی ترافیک کشور که بالاترین مقام اجرایی در مباحث حمل و نقل است را داریم و در حین مطالعات نیز با میراث فرهنگی استان و کشور هماهنگی داشته و عبور خط 2 مترو از میدان امام (ره)

را مجوز داده‌اند و اعلام کرده‌اند که در میدان امام (ره) ایستگاه استقرار نیابد. این در حالی است که ما به اینها هم بسنده نکرده و ما کارگزار و مجری هستیم و نباید کار را متوقف کنیم.

شعرباف تصریح کرد: ما به قصد تخریب میراث نیامدیم مترو بسازیم بلکه همه تمهیدات لازم برای عبور مترو از زیر ابنیه میراثیرا مدنظر داشته و همه مباحث را می‌دانیم البته ما در کمتر از دو سال، نیم میلیارد تومان هزینه تحقیق شهری و میراثی کرده‌ایم و بپذیرید که ما هم دلسوز هستیم ولی چون مجری کار هستیم باید پاسخگو هم باشیم.

وی در ادامه اذعان کرد: ما مترو را برای سهولت در حمل و نقل می‌سازیم و نظر حاکمیتی برای ما بسیار مهم بوده و آن را اجرا می‌کنیم و این را بدانید که اگر مسیر خط 2 مترو عوض شود، توجیه آن هم عوض می‌شود و تغییر این مسیر از عبدالرزاق اصلاً عملیاتی نیست و مسائل بافت و میراثی آن بیشتر از میدان امام (ره) است.

وی گفت: تنها گزینه آن است که میدان امام (ره) را دور بزنیم که طول آن 5/1 کیلومتر افزایش می‌یابد و باید در شورایعالی ترافیک کشور تصویب شود.

مدیرعامل قطار شهری اصفهان و حومه افزود: ما اصراری بر عبور خط 2 مترو از میدان امام (ره) نداریم و در نهایت قرار است همه گزینه‌ها بررسی و تصمیم نهایی گرفته شود. وی در پاسخ به سئوالی در زمینه بهره‌گیری از طراحی و معماری اصفهان در ایستگاه‌های مترو گفت: از ابتدای طراحی مترو، نحوه معماری اصفهان مدنظر بوده و اولین گام در ایستگاه شهدا برداشته شد و به تدریج ادامه می‌یابد.

شعرباف اشاره‌ای هم به تشکیل کمیته پنج نفره داشت و گفت: استاندار اصفهان خواستار تشکیل کمیته پنج نفره متشکل از سه نفر از میراث فرهنگی، یک نفر از شهرداری و یک نماینده استانداری بود که این کمیته تشکیل شد و هر آنچه امروز بین مترو و میراث می‌گذرد باید به تأیید این کمیته برسد و تاکنون 9 جلسه برگزار شده و 450 میلیون تومان هزینه عملیات باستان‌شناسی شهری بوده است و امید است با حفظ میراث تاریخی و فرهنگی، متروی اصفهان سرآمد شهرهای تاریخی جهان باشد.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار