کد خبر: ۶۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 30 July 2015
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی کارگاه فرش دستباف در شهرستان‌های ماسال، شفت، رشت و رودبار خبر داد.
خبرگزاری فارس: راه‌اندازی 4 کارگاه فرش دستباف در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجتبی مهری پیش از ظهر امروز در جریان برگزاری کلاس‌های آموزش قالی‌بافی در این شهر اظهار کرد: تاکنون پنج دوره آموزش قالی‌بافی در استان برگزار شده و تعداد 200 نفر این آموزش‌ها را فرا گرفتند.

وی به آموزش مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در زمینه هنر فرش‌بافی اشاره کرد و افزود: دوره‌های قالی‌بافی به صورت رایگان برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

مهری از تجهیز و تبدیل یکی از ساختمان‌های غیر فعال اتحادیه روستایی به کارگاه قالی‌بافی در روستای «اسطلخ‌جان» رودبار خبر داد و بیان کرد: هنرجویان شرکت‌کننده در کلاس‌های آموزش قالی‌بافی در کارگاه قالی‌بافی مذکور فعالیت خود را آغاز کردند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان انعقاد قرارداد با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای استفاده از ساختمان‌های مازاد به منظور ایجاد مجتمع‌های قالی‌بافی را از جمله اقدام‌های انجام شده در گیلان خواند و تصریح کرد: مجتمع قالی‌بافی روستای «نوشر» در خشک‌بیجار در راستای توافقنامه مذکور راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، مدیریت کارگاه فرش‌بافی روستای «نوشر» با اشتغالزایی 15 نفر در اختیار رئیس اتحادیه فرش دستباف رشت گذاشته شده است.

مهری بر برگزاری دوره‌های آموزشی فرش دستباف در گیلان تاکید کرد و گفت: گواهینامه آموزشی مرکز ملی فرش ایران برای هنرجویان دوره‌های آموزش قالی‌بافی در استان صادر می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به حمایت‌های مرکز ملی فرش ایران در ترویج و آموزش هنر صنعت فرش دستباف در گیلان، اظهار کرد: چهار دوره آموزشی با هدف آموزش در راستای تولید با استفاده از اعتبارات مرکز مذکور در گیلان تدارک شده است.

مهری اضافه کرد: علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از دوره‌های آموزش قالی‌بافی می‌توانند با مراجعه به اتحادیه‌های صنفی فرش دستباف در شهرستان‌ها برای شرکت در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه تولید تابلوفرش در گیلان و کشور اشباع شده است، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزش فرش‌بافی در راستای تولید قالی و فرش به‌ویژه فرش‌های ابریشمی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون چهار کارگاه قالی‌بافی در شهرستان‌های ماسال، روستای «نصیرمحله» در شفت، روستای «نوشر» در رشت و روستای «اسطلخ‌جان» در رودبار راه‌اندازی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار