به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، عصر شعر دفاع مقدس با موضوع گرامیداشت هفته بسیج در فرهنگسرای گل نرگس شهرداری کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 05 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، در این محفل ادبی شعرای برجسته کرمانشاه به قرائت اشعار خود با موضوع بسیج و دفاع مقدس پرداختند.

مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در این مراسم گفت: بسیج، کلید واژه ای پرمعنا و نغز است که ارتباط معناداری با جهاد در دین مبین اسلام دارد و می توان نزدیکی بسیج و جهاد را منشاء اتفاقات و بروز کارهای بزرگ دانست.

وی گفت: یکی از تجلی های تفکر جهادی و اقدام و عمل بسیجی آن بود که در دفاع هشت ساله ملت ایران در برابر تجاوز دنیای استکبار ذره ای از خاک میهن اسلامی از دست نرفت.

وی افزود: رسالت خطیر سازمان نوپای فرهنگی شهرداری کرمانشاه اضافه کردن قید مهم و اثر گذار فرهنگ در کنار جهاد و تفکر بسیجی است و بر اساس این تفکر و تعامل و هماهنگی بسیج فرهنگی در یک سال گذشته بالغ بر 70 برنامه فرهنگی با نگرش دخیل نمودن دستگاه های مختلف فرهنگی و با هدف فعالیت بسیجی وار در شهر کرمانشاه برگزار شده است.

عبدالمالکی در ادامه خاطرنشان ساخت: حدود شش ماه با هم اندیشی دستگاه های فرهنگی استان در تدارک اقدامی بزرگ و شایسته نام کرمانشاه بوده ایم که حاصل آن مقدمات برگزاری جایزه بزرگ ادبی کرمانشاه در عرصه ملی است.

در ادامه این مراسم محمود امینی، سرپرست انجمن ادبی آفتاب گفت: کرمانشاه شهر و شعور است و همه وظیفه داریم در راستای معرفی این نام بلند کرمانشاه سعایت کنیم.

وی افزود : الحمدالله در طی این مدت شاهد حمایت ویژه ای از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از فرهنگ و ادب و انجمن های ادبی بوده ایم که جای تقدیر ویژه دارد.

در این مراسم از ۱۰ شاعر برجسته استان تقدیر و از انجمن های ادبی شهرداری کرمانشاه تجلیل شد.

این مراسم با مشارکت حوزه بسیج 6 کارمندی امام جعفر صادق(ع) شهرداری منطقه هشت و انجمن های ادبی سرو، آفتاب و فرهنگ در فرهنگسرای گل نرگس برگزار شد.


 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار