عضواتاق بازرگانی ایران هشدار داد؛
رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: وجودکارخانه های سنتی تولید برنج سبب افزایش میزان ضایعات این محصول دربازار شده است.
کد خبر: ۶۸۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 17 November 2018

به گزارش خبرنگار ما عبدالله مهاجر در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به شماربالا دستگاههای شالیکوبی سنتی تولید برنج در مازندران گفت: باتاسف میزان ضایعات محصول برنج بدلیل وجود شالیکوبی های سنتی غیرقابل قبول است و تداوم این روند سبب افزایش ضایعات و قیمت این محصول می شود
عضو شورای اداری استانداری مازندران ،زنجیره تولید برنج در استان را امرحیاتی برای توسعه صادرات برشمرد و گفت: درحال حاضر اکثریت کارخانجات تولید برنج بهره وری لازمه ندارندو باید بروز شوند و دراین راستا جهاد کشاورزی برای نوسازی واحدهای تولیدی برنامه ریزی کند.
عضواتاق بازرگانی ایران، با اشاره به فصل برداشت مرکبات در مازندران عنوان کرد: هر سال جلسات بسیاری در حوزه مرکبات در استان برگزار می شود و بخشی از مرکبات تولیدی در انبارها فاسد می شود و بنده خواهش دارم به منطور جلوگیری از هدررفت عمرو سرمایه و دسترنج کشاورزان و باغداران مسوولین امر تسریعا تهمیدات عملی را اتخاذ نمایند
رئیس اتاق بازرگانی مازندران ضمن خرسندی نسبت به راه اندازی پایانه صادراتی در شهرستان جویبار عنوان کرد: برای رونق اقتصادی دربخش مرکبات باید پایانه های صادراتی راه اندازی وفعال شوند
رییس اتاق بازرگانی مازندران تاکیدکرد؛ برای رفاه حال عمومی طیف کشاورزان همگی باهم تشریک مساعی کنیم و دربرابر معضلات فراروی آنان چاره اندیشی کنیم تا فعالیت وراندمان ان مراکز صادراتی را بالا نگهه داریم
رییس اتاق بازرگانی مازندران، با اشاره به این نکته که از پیش مقرر گردیده بود طی سالجاری فاز اول پایانه جویبار تکمیل گردد افزود: براستی یکی از مهمترین مساله بازارشناسی و عدم ورود در بازاهای هدف بوده و لازمست هرچه سریعتر بخش دولتی وخصوصی بااتخاذ راهکارهای عملی بسترهای لازم را برای حضور در بازارهای هدف را تسهیل کنند
این فعال بین المللی بازرگانی ،فقدان صنایع تبدیلی وتکمیلی را چالش عمده بخش مرکبات و صادرات دانست و گفت: باتاسف بسیاری از صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته در رکود و خواب به سر می برند و باید در این بخش نیز برنامه ریزی علمی وکاربردی صورت پذیرد

عضواتاق بازرگانی ایران باتاکید براینکه باید بازار هدف وذائقه مصرف کنندگان و بازار داخلی را شناسایی کنیم ادامه داد: متاسفانه نیازهای بازاررا بخوبی نمی شناسیم و یا درهدایت ان چندان موفقیت قابل قبولی نداشته ایم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار