سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل گفت: برای نخستین بار در سطح منطقه‌ای و ملی آموزش انرژی زمین گرمایی در مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 28 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس ممی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالروز تشکیل سازمان نظام فنی مهارتی در کشور در جمع خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خوب استان اردبیل در حوزه انرژی زمین‌ گرمایی و ژئوترمال به عنوان مگاپروژه طرح آموزش زمین گرمایی در مشگین شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با آموزش نیروهای متخصص در این حوزه بتوانیم به مخاطبان فنون جدید و روش‌های نوین مهارتی را در حوزه انرژی زمین گرمایی یا ژئوترمال انتقال دهیم که قطعاً بستری مناسب برای تقویت مرکز ملی و منطقه‌ای آموزش فنی و حرفه‌ای مرتبط با انرژی زمین گرمایی است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل گفت:‌ ما در این زمینه طرحی را آماده اجرا داریم که با تدوین برنامه‌های آموزشی درست و منطقی سعی خواهیم کرد تا بستر و زمینه کار کیفی و مطلوب‌تر در طی این فرایند انجام شود.

ممی‌زاده با گرامیداشت روز 6 مرداد به نام روز کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای از سال 58 که فعالیت خود را آغاز کرده با ادغام مرکز مهارت و آموزش فعالیت خوبی را به انجام رسانده است، به طوری که با شکل‌گیری نظام آموزشی و مهارتی و منطبق بر اصل 44 قانون اساسی ارائه برنامه‌های آموزشی از طریق آموزشگاه‌های دولتی و آزاد در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه در سطح استان 25 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و تعداد 240 آموزشگاه آزاد در این حوزه ارائه خدمات می‌کنند، ادامه داد: از این تعداد آموزشگاه آزاد 200 آموزشگاه فعال است و به صورت فراگیر در رشته‌های مختلف برنامه‌های آموزشی را ارائه می‌کنند.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل یادآور شد: در طول یک سال گذشته بیش از 40 هزار نفر در سطح استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند که 22 هزار نفر آنها از طریق مراکز دولتی و 18 هزار نفر نیز از طریق مراکز آزاد این دوره‌های آموزشی را سپری کرده‌اند.

ممی‌زاده تعداد کارگاه‌های آموزشی فعال در 25 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی را 174 کارگاه در بخش‌های مختلف آموزشی و مهارتی عنوان کرد و افزود: در 11 بخش شامل مراکز ثابت و شهری، صنایع، روستایی، جوار دانشگاهی و پادگان‌ها و مراکز نظامی ارائه برنامه‌های آموزشی و مهارتی در 11 بخش مشخص شده به انجام می‌رسد.

وی تعداد استانداردهای اجباری را در سطح کشور 6 هزار و 700 استاندارد آموزشی اعلام کرد و ادامه داد: ما در این استان در 321 استاندارد برنامه‌های آموزشی‌مان را ارائه می‌کنیم.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل بیان کرد: در کنار آموزش، ارزیابی مهارت‌آموزان و ارزشیابی‌ها در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه ورود به دولت الکترونیک یک اولویت جدی در نظر گرفته شده است.

ممی‌زاده با اعلام اینکه تمام مراحل ارائه خدمات فنی و حرفه‌ای استان در تمام دوره‌ها و شرکت در آزمون‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: حتی صدور گواهینامه‌ها و استعلام آنها الکترونیکی و بدون کاغذ‌بازی و حضور افراد انجام می‌شود.

این مسئول یادآور شد: ما در قالب گواهینامه‌های الکترونیکی صادره آمادگی داریم تا 20 مورد صدور گواهینامه‌ها را در قالب این نظام الکترونیکی انجام دهیم که استعلام و ارزیابی‌های آن نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل عنوان کرد: به زودی در مرکز شماره یک کارگاه مرتبط با مهارت‌های الکترونیکی راه‌اندازی می‌شود تا برخی از آزمون‌های فنی و حرفه‌ای نیز به صورت الکترونیکی و تحت وب انجام شده و به صورت آنلاین گواهینامه‌ها ارائه شود.

ممی‌زاده برگزاری سالانه هشت مورد آزمون سراسری را یادآور شد و افزود: از سوی جامعه اصناف افرادی که معرفی‌ می‌شوند در طول سال در هشت نوبت می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند.

وی برگزاری آزمون ادواری را در طول سال و در چندین بخش یادآور شد و گفت: این آزمون‌ها روزهای جمعه برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار