رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان خراسان جنوبی، گفت: منطقه حفاظت شده شاسکوه قاین و منطقه شکار ممنوع زیرکوه، پناهگاه حیات وحش نای‌بندان طبس میزبان پلنگ است.
کد خبر: ۶۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 28 July 2015

رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان خراسان جنوبی، گفت: منطقه حفاظت شده شاسکوه قاین و منطقه شکار ممنوع زیرکوه، پناهگاه حیات وحش نای‌بندان طبس میزبان پلنگ است.

بهمن مودی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری داشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: پلنگ بزرگترین گربه سان ایران است.

وی ادامه داد: پلنگ از راسته گوشت خواران و خانواده گربه سانان است و دارای بدنی نرم و انعطاف پذیر هستند.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان خراسان جنوبی افزود: رنگ عمومی بدن پلنگ از خاکستری تا قهوهای روشن که در قسمت پشت و پهلوها یکسری خال‌های توخالی که از کنار هم قرارگرفتن 2 تا5 لکه سیاه به وجود آمده است.

مودی تصریح کرد: پلنگ دارای جثه‌ای بزرگ سری پهن و ناخن‌های تیز و بلند هستند وحیوانی است که درجه سازگاری آن فوق العاده بالاست و حس شنوایی بسیار قوی دارد.

وی گفت: پلنگ از اکثر پستانداران بزرگ وکوچک به خصوص پازن،قوچ ومیشو همچنین پرندگان، خزندگان، ماهی‌ها و حشرات تغذیه می‌کند وبه شکار و خوردن گوشت روباه و سگ اهلی بسیار علاقه دارد و در مواقع ضروری به حیوانات اهلی نظیر گاو،گوسفند، الاغ حمله می‌کند.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان خراسان جنوبی ادامه داد: جفت‌گیری در اواسط زمستان صورت می‌گیرد و مدت بارداری 95 روز است و از 1 تا6 نوزاد به دنیا می‌آورد.

مودی افزود: در اکثر زیستگاه‌های کشور اعم از جنگلی، کوهستانی، بیابانی، هستند، و در ارتفاعات مختلف  از صفر تا4000 زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان كرد: منطقه حفاظت شده شاسکوه قاین و منطقه شکار ممنوع زیرکوه، پناهگاه حیات وحش نای‌بندان طبس میزبان این حیوان زیبا است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار