هنرمند خاتم‌کار اصفهانی :
تابناک: هنرمند خاتم‌کار اصفهانی گفت: هنر خاتم‌کاری در حال افول است و وضعیت خوبی ندارد و در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری برای معرفی این هنر به توریست‌های داخلی و خارجی و حمایت‌های لازم از هنرمندان این رشته صنایع دستی شود.
کد خبر: ۶۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 28 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اصغر معمار با اشاره به وضعیت هنر خاتم‌کاری در بازار صنایع دستی اظهار داشت: وضعیت خوبی ندارد در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری شود.

وی با اشاره به تورلیدرها افزود: حتی هنگامی‌که تورلیدرها همراه با گردشگران خارجی به بازار صنایع دستی می‌آیند به دلیل اینکه می‌خواهند چند درصد بیشتر کسب کند تقاضای مبلغ بیشتری دارند که ما نمی‌توانیم یک جنس را چندین برابر به فروش برسانیم.

هنرمند خاتم‌کار اصفهانی بیان کرد: در حال حاضر 4 نفر در کارگاه من مشغول به کار هستند که سال‌های پیش تعداد بیشتر بود اما به دلیل اینکه وضعیت خوب نیست تعداد کمتر شده و پیش از این در این کارگاه 50نفر فعالیت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این در نمایشگاه‌های خارجی شرکت می‌کردیم که برای فروش صنایع دستی خوب بود اما در حال حاضر بیشتر به سرمایه‌داران در این زمینه ارزش و امکانات بیشتری برای شرکت در این‌گونه نمایشگاه‌ها را می‌دهند.

معمار با بیان اینکه سفارت‌ها در توسعه صنایع دستی مهم است تصریح کرد: در جلساتی که در مورد توسعه صنایع دستی برپا می‌شود پیشنهاد داده‌ایم که از طریق سفارت‌ها برای معرفی و رشد صنایع دستی استفاده کرد.

وی گفت: به هنرمندان توجه و حمایت لازم نمی‌شود و صنایع دستی می‌تواند کاربردهای خاص خود را به صورت به روز داشته باشد و هنر خاتم‌کاری نیز این دسته مستثنی نیست.

هنرمند خاتم‌کار اصفهانی بیان کرد: استخوان شتر، گاو، مفتول برنج و عناب است که برای این هنر استفاده می‌شود و مواد اولیه آن به وفور در کشور وجود دارد و می‌توان از آن در توسعه صنایع دستی استفاده کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار