رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل و پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: عملیات مرصاد برای همیشه منافقان را سرافکنده ومضمحل ساخت وخواری زبونی را برای دشمنان ملت ایران به ارمغان آورد
کد خبر: ۶۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 27 July 2015

به گزارش تابناک اردبیل، عظیم دشتی پیش از ظهرامروز درجمع هنرمندان فیلمساز بسیجی اظهار داشت:‌ عملیات مرصاد آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس است با این تفاوت که این بار نیروهای مهاجم عراقی در مقابل رزمندگان ما نبودند بلکه نیروهای موسوم به ارتش آزادی‌بخش ملی تحت رهبری مجاهدان خلق و با حمایت رژیم وقت عراق به مرزهای ایران حمله کردند.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات در پاسخ به عملیات «فروغ جاویدان» منافقان بود که توسط نیروهای سازمان منافقان مستقر در عراق طراحی و اجرا شده و از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق نیز برخوردار بوده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: هدف این عملیات فتح تهران در یک برنامه زمان‌بندی 33 ساعته بوده به طوری که پیش از عملیات «فروغ جاویدان» منافقان دو عملیات دیگر به نام‌های «آفتاب» و «چلچراغ» انجام دادند.

دشتی در ادامه گفت: منافقین قبل از عملیات فروغ جاویدان دو تا عملیات انجام داده بود یکیعملیات‌ « آفتاب» که در نیمه شب 7 فروردین سال 67 در مرزهای جنوبی کشور و در 40 کیلومتری شهر شوش انجام شده بود به طوری که این عملیات برای منافقان دستاوردی نداشت و آنها به سرعت مجبور به عقب‌نشینی شدند ودیگریعملیات «چلچراغ» در ساعت 12 شب 28 خرداد ماه سال 67 و در غرب کشور انجام شد که طی این عملیات که با حمایت نیروهای عراقی انجام شد شهر مهران به تصرف این نیروها در‌آمد اما در اینجا نیز موفقیت زیادی نصیب این گروه نشد و آنها پس از سه روز مجبور به عقب‌نشینی و بازگشت به مواضع خود در عراق شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: همزمان با پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران در 27 تیر ماه سال 67 ارتش عراق برای جبران عقب‌ماندگی در طول جنگ حمله مجددی را به مرزهای ایران آغاز کرد که قصد عراق از انجام این کار در اختیار گرفتن اراضی ایران و گرفتن اسرای بیشتر بود تا بتوانند در زمان مذاکرات برای صلح امتیاز بیشتری از ایران بگیرند.

دشتی افزود: این حملات با فرمان امام راحل (ره) مبنی بر بسیج عمومی و اعزام نیروهای مردمی به جبهه‌های پاسخ داده شد و از طرف دیگر این اقدام دولت عراق که پس از پذیرش صلح از سوی ایران انجام شده بود ادعای مبنی بر صلح‌طلبی را زیر سئوال برد که این اقدام از سوی سازمان ملل متحد و سایر دولت‌ها نیز به شدت محکوم شد.

وی تصریح کرد: در پی فشار مجامع عمومی و افزایش نیروهای نظامی ایران به دلیل بسیج عمومی دولت عراق در تاریخ 3 مرداد سال 67 رسما‌ً اعلام کرد نیروهای خود را از مرز ایران خارج کرده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل ادامه داد: با پذیرش قطعنامه از سوی دولت وقت عراق منافقان در تنگنا قرار گرفتند و در تحلیل‌های خود درباره اوضاع داخلی ایران دچار اشتباه شدند چرا که می‌پنداشتند جمهوری اسلامی ایران در شرایط بحرانی تصمیم به پذیرش قطعنامه گرفته است و مجموع تحلیل‌های اشتباه سران منافقان از اوضاع ایران و نیز حمایت صدام آنها را متقاعد کرده بود که در صورت حمله به ایران نه تنها از طرف مردم مقاومتی صورت نخواهد گرفت بلکه مردم آنها را همراهی خواهند کرد.

دشتی به زمان‌بندی منافقان برای حضور 33 ساعته در تهران و انجام عملیات در پنج مرحله برای رسیدن به پایتخت کشورمان را یادآور شد و گفت:‌ نیروهای منافقان در ساعت 15:30 روز سوم مرداد ماه سال 67 با عبور از مرز در محور سر پل ذهاب حمله خود را از گردنه پاتاق به سوی کرند آغاز کرد و حوالی ساعت 18:30 نیروهای منافقان وارد شهر کرند شدند و با مقاومت نیروهای اندک مردمی که در شهر بودند مواجه شده و پس از تصرف شهر به طرف اسلام‌آباد حرکت کردند.

وی با اشاره به جنایت‌های منافقان در شهرهای مختلف تاکید کرد: منافقان به محض ورود به شهر هر جنبنده‌ای را به رگبار می‌بستند و ساختمان‌های ادارات را به آتش می‌کشیدند و حتی مجروحان را در بیمارستان‌های مختلف به طرز فجیعی سوزاندند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس یادآور شد: تنها مشکل نیروهای منافقان برای رسیدن به شهر کرمانشاه وجود یگان‌هایی از سپاه از جمله لشکر 32 انصار‌الحسین همدان در تنگه چهار زبر بود که رزمندگان این یگان و تیپ نبی اکرم مانع از پیشروی نیروهای تا بن دندان مسلح منافقان شدند تا یگان‌های سپاه از مناطق دیگر خودشان را به این منطقه برسانند.

دشتی گفت: روز پنج‌شنبه ششم مرداد ماه سال 67 رزمندگان تیپ نبی اکرم و مسلم به استعداد سه گردان و یک گردان از ایلام از پشت اسلام‌آباد با رمز علی ‌بن ابیطالب عملیات مرصاد را آغاز کردند و در حین عملیات یگان‌هایی از لشکر 27 محمد رسول‌الله، لشکر 10 سید‌الشهدا، تیپی از لشکر 31 عاشورا، تیپ 12 قائم سمنان و لشکر 9 بدر و 6 پاسداران به نیروهای خودی ملحق شدند و با پشتیبانی کامل هوانیروز ارتش منافقان با تحمل شدید تلفات نیروی انسانی وتجهیزات نظامی پا به فرار گذاشتند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه منطقه به جهنم خود سوخته منافقان تبدیل شده بود و آنها پس از تحمل یک شکست استراتژیک 7 مرداد ماه سال 67 رسماً از شهرهای اسلام‌آباد و کرند عقب‌نشینی کردند

دشتی در بخش پایانی سخنان خود گفت : 8 دفاع مقدس علی رغم سختی ها و ضرروزیان های فراوانی که به کشور ببار آورد ,ولی سوژه های بی نظیری از قبیل جهاد وشهادت ازجان گذشتگی وایثار واستقامت وپایداری برای هنرمندان وفیلمسازان به ارمغان آورد که باید از این سوژه ها برای اثبات حقانیت ملت ایران در دفاع مقدس استفاده کرد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار