رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر؛
. سیدحسین ابراهیمیان رییس دانشگاه ازاد قائمشهر، بااشاره به فرهنگ عفاف و شئونات فرهنگی اظهار کرد: مسئله آراستگی، شئونات فرهنگی و رفتاری یکی از مهم‌ترین دستورات دین اسلام بوده و عفاف و حجاب در آیات و روایات از جایگاه رفیعی برخوردار است.
کد خبر: ۶۷۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 27 October 2018

فقدان فرهنگ مهارت اموزی دلنشجویان پاشنه اشیل اشتغال

این صاحبنظر فرهنگی با بیان اینکه دشمنان همه هجمه‌ خود را معطوف به موضوع عفاف و حجاب کرده‌اند، گفت: دشمن درصدد است تا نسل جوان و به‌ویژه زنان را به ضدیت با آراستی و مقابله با فرهنگ حجاب و عفاف تشویق کند.

رئیس دانشگاه ازاد واحد قائم‌شهر، نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه را خطیر و بسیار حائز اهمیت دانست و یاداورشد: همه باید با برنامه‌ریزی دقیق و تشکیل اتاق فکر به این مسئله مهم بپردازیم.
عضوشورای فرهنگی استان ، آگاهی‌بخشی به دانشگاهیان، ارائه الگوهای مناسب و بیان مصادیق، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، تقویت مراکز مشاوره، معرفی استادان و دانشجویان برتر در امر آراستگی و عفاف، برگزاری تریبون آزاد و میزگردهای تخصصی و مقابله با رفتارهایی که مقایر با شئونات اسلامی است را از موارد مهم برای برنامه‌ریزی در این کارگروه عنوان کرد.
این استاد دانشگاه اصافه کرد، دانشگاه صرفاً نباید فقط برنامه و هدف برای دانشجویان داشته باشد؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند نظر و دیدمان را در هر سه سطح استادان، کارکنان و دانشجویان سوق دهیم و نقش معاونان آموزشی و مدیران گروه‌های آموزشی در این موضوع بسیار مهم و حساس است.
این مقام مسوول بیان کرد، استمرار اموزش وترویج رفتارهای فرهنگی می تواند در بر ابر بسیاری از موارد و اهداف فرهنگی ترغیب کننده و رهگشا باشد
رییس دانشگاه ازاد قائمشهر خاطرنشان کرد؛ درراستای ترویج کارهای فرهنگی، انتخاب موضوعات ظریف و لطیف برای کارگاه‌های آموزشی، و استفاده از فضای مجازی برای ارسال پیام‌های مناسب در مورد آراستگی می تواند در مبارزه باابتدال فرهنگ غربی تاثیرگذار باشد

* دانشجوی طالب علم نباید خود را فارغ‌التحصیل بداند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر، وقت‌‌شناسی و مدیریت در زمان را از رمزهای موفقیت یک دانشجو دانست و گفت: طالب علم به هر درجه‌ای برسد، نباید خود را فارغ‌التحصیل بداند.
رییس دانشگاه ازاد قائمشهر بااشاره به گرایش عمومی دانشجویان درمقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشدو دکتری، گفت؛ ورود جویندگان علم را به سنگر علم و دانش و معرفت یک سرمایه گرانسنگ برای کشور است و دانشگاه به وجود همه دانشجویان افتخار می‌کند.
این مقام مسوول ؛ یکی از بزرگ‌ترین ثروت‌های انسان را عمر معرفی کرد و گفت: وقت‌‌شناسی و مدیریت در زمان یکی دیگر از رمزهای موفقیت یک دانشجو است که به هر درجه از علم که برسد، نباید خود را فارغ‌التحصیل بداند.
رییس دانشگاه ازاد قائمشهر گفت: واحد قائم‌شهر با دارابودن امکانات آموزشی، پژوهشی و ورزشی مطلوب خودش را در خدمت دانشجویان می‌داند و کوشش می‌کند با فراهم‌کردن امکانات آموزشی، علمی، فرهنگی، ورزشی آنها را برای رسیدن به اهداف علمیشان یاری کند.
رییس دانشگاه ازاد قائمشهر همچنین از دانشجویان خواست فقط به‌دنبال کسب مدرک نباشند؛ بلکه با پشتکار و جدیت در کنار یادگیری درس‌ها به‌صورت تئوری به‌دنبال کسب مهارت‌آموزی هم باشند.
این مقام مسوول تصریح کرد؛ این دانشگاه اکنون بیش از ۹۰ درصد رشته‌های مهم غیرپزشکی دارا می باشد ودر این واحد دانشگاهی اکثر رشته ها از مقطع کاردانی تا دکتری با گرایش های مختلف وجود دارد و جای هیچ گونه نگرانی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر وجود ندارد.

عضوشورای فرهنگی استان، همچنین وجود دانشجویان روشندل ومعلول را ازافتخارات این دانشگاه برشمرد وتصریح کرد؛ این دانشگاه همواره به وجود دانشجویان روشندلان، معلولان و قهرمانان ورزشی افتخار می کندو درسالجاری نیز آیین استقبال از دانشجویان جدید با عنوان گام اول با تجلیل از دانشجویان روشن‌دل و فعالان فرهنگی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار