​معاون پزشکی قانونی قم اعلام کرد:
معاون اداری مالی پزشکی قانونی قم از آغاز طرح ارسال گواهی های صادره دراین اداره کل از طریق پست به مراجع قضایی و انتظامی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 26 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی، دکتر محمد علی عبدالحی در خصوص اهمیت انجام این کار گفت: یکی از مواردی که ما را تشویق به انجام این امر کرد جلوگیری از جعل گواهی و دستبرد در محتوای آنها بود که توسط برخی افراد سودجو ایجاد می شد. 

وی تصریح کرد: البته این موارد پس از استعلام مرجع مورد نظر از پزشکی قانونی، کاملا قابل شناسایی بوده و تاکنون افرادی نیز در این راستا توسط مقامات قضایی بازداشت شده اند.

وی جلوگیری از ازدحام مراجعه کنندگان پس از انجام معاینه در محیط اداره و کاهش سفر های درون شهری به قصد دریافت پاسخ معاینات را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

عبدالحی با اعلام اینکه گواهی های صادره در پزشکی قانونی بار حقوقی داشته و در اکثر موارد مبنای صدور آراء قضایی هستند افزود: گاهی اوقات مراجعه کننده به دلایلی از ارائه نتیجه معاینه خود به مرجع قضایی یا انتظامی امتناع می کند که این امر باعث اطاله دادرسی شده و موجب صرف وقت و مکاتبه مجدد برای حصول پاسخ می شود. در صورتی که اگر گواهی مذکور به طریق پستی ارسال شود، چنین مشکلی بوجود نخواهد آمد و می توان ضریب امنیتی ارسال گواهی ها را افزایش داد.

وی ادامه داد: در این راستا، جلساتی با مسئولان شرکت پست قم برگزار ونهایتا قرارداد همکاری در این زمینه منعقد شد. 

دکتر عبدالحی تصریح کرد: در حال حاضر پاسخ نامه های دریافت شده از کلانتری های سطح شهر از طریق پست ارسال می شود که مقرر شده نهایتا تا پایان وقت اداری روز کاری بعد، مرسولات مذکور به مقصد برسد.

معاون پزشکی قانونی قم همچنین اعلام کرد: علیرغم ارسال پاسخ مکاتبه مقامات قضایی از طریق سیستم الکترونیکی(cms) در صورتی که نیاز به اصل مدارک مذکور در محاکم و شعبات دادگاه باشد، این ارسال نیز از طریق پست انجام خواهد گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار