مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از برداشت 80 هزار تن محصول از سطح انارستان‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 07 October 2018

یدالله جوادپور با اشاره به اجرای طرح‌های جدیدی برای حفاظت از محصول انار، گفت: انار با توجه به اینکه ماندگاری زیادی بر روی درخت دارد، معمولاً از اوایل اردیبهشت تا آبان که زمان برداشت این محصول است موردحمله آفات مختلف قرار می‌گیرد.

وی افزود: می‌توان با بکار گیری طرح‌های تلفیقی مبارزه با آفات، دسترنج کشاورزان سخت‌کوش یزدی را تا حدودی از گزند این آفات در امان نگه داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه انار جزء محصولات سالم و ارگانیک است و باید بجای استفاده از سموم شیمیایی تلاش کنیم از شیوه‌های جایگزینی مانند مکانیکی و زراعی استفاده کنیم، اظهار داشت: در سال جاری تلاش خواهیم کرد برای اولین بار در کشور با نصب کاورهایی بر روی میوه‌های انار، این محصول را از گزند آفات حفظ کرده به افزایش کیفیت و کمیت محصول کمک کنیم.

جوادپور تاکید کرد: با استفاده از این کاور کیسه‌ای که از یک نوع پارچه بدون بافت تهیه‌شده علاوه بر جلوگیری از آفات کرم گلوگاه و مگس مدیترانه‌ای از آفتاب‌سوختگی محصول انار هم جلوگیری خواهد شد و کشاورزان ما با هزینه‌ای معادل ده درصد از تولیدات باغ می‌توانند ۹۰ درصد محصول سالم و باکیفیت داشته باشند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌شده در سال جاری حدود ۸۰ هزاران انار از سطح شش هزار هکتار از باغات استان یزد برداشت شود، خاطرنشان کرد: با اجرای روش کاوری در کنار سایر روش‌های مبارزه با آفات انار، می‌توان میزان خسارت انار را تا حدود ۹۰ درصد کاهش داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار