سارق تابلوهاي برق همدان به دام افتاد/ توقيف خودروي حامل کالاي قاچاق در تويسرکان /قاچاقچيان 560 هزار نخ سيگار ناکام ماندند /دستگيري 78 نفر سوداگر مرگ در شهرستان ملاير
کد خبر: ۶۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 25 July 2015

سارق تابلوهاي برق همدان به دام افتاد

رييس پليس آگاهي استان همدان از دستگيري سارق حرفه اي تابلوهاي برق اين شهرستان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان همدان، سرهنگ رضا زارعي در تشريح اين خبر گفت: در پي سرقت هاي مکرر از تابلوهاي برق در سطح شهر همدان که سارق يا سارقان باشگردي خاص اقدام به سرقت محتويات آن مي کردند، اين موضوع در دستور کار کارآگاهان دايره سوم اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود:با انجام کارهاي اطلاعاتي در نهايت عوامل گشت مشترک موفق شدند شخصي را در حين سرقت دستگير کنند که در بازرسي از وي تعداد زيادي پلمپ سربي وآلومينيومي و کليد مخصوص تابلو برق به همراه يک دستگاه ولتيمتر و ابزار و آلات سرقت نيز کشف شد.

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: متهم در تحقيقات بعمل آمده ابتدا منکر سرقت شد اما با تشويق و ترغيب وي به بيان واقعيت لب به اعتراف گشود و به تعداد 12فقره سرقت از تابلوهاي برق در سطح شهر همدان معترف شد.

سرهنگ زارعي در خاتمه اظهار داشت: محل هاي سرقت با حضور نماينده شرکت توزيع برق بازسازي و متهم پس از تکميل پرونده به دادسرا معرفي و با قرار صادره روانه زندان شد.


حضور هيئت رئيسه فرماندهي انتظامي استان همدان در سامانه 197

هيئت رئيسه فرماندهي انتظامي استان همدان به همراه جمعي از معاونان ضمن حضور در دفتر نظارت همگاني به صورت حضوري و تلفني با مردم گفت و گو و به مشكلات آنان رسيدگي مي‌كنند.

 در راستاي پاسخگويي به نظرات، انتقادات، ديدگاه‌ها و مشكلات مردمي در خصوص عملكرد پليس روز دوشنبه 5 مردادماه، هيئت رئيسه انتظامي استان همدان به همراه رييس پليس راهور، معاونت وظيفه عمومي و فرماندهي انتظامي شهرستان همدان در دفتر نظارت همگاني 197 حضور به هم مي‌رسانند.

گفتني است، اين جلسه از ساعت 10 صبح در محل دفتر نظارت همگاني واقع در خيابان شريعتي - چهار راه كبابيان - پلاك 56 برگزار مي شود و تا ساعت 12 ظهر همان روز ادامه دارد.

يادآوري مي شود، شهروندان مي‌توانند با مراجعه حضوري به آدرس فوق و تماس تلفني با شماره تلفن 197 مشكلات خود را با مسئولان مربوطه در ميان گذاشته و پاسخ لازم را دريافت كنند.


توقيف خودروي حامل کالاي قاچاق در تويسرکان

فرمانده انتظامي شهرستان "تويسرکان" همدان از كشف 3847عدد انواع لوازم آرايشي خارجي قاچاق توسط اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز اين فرماندهي خبر داد.

 سرهنگ قاسم قرباني در تشريح اين خبر افزود: روز گذشته تعداد 128 قلم لوازم آرايشي بهداشتي خارجي قاچاق به تعداد 3847 عدد در مارک ها و سايز هاي مختلف از خودردوي نيسان کشف شد.

وي در ادامه بيان داشت: ماموران پاسگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حين کنترل محور مواصلاتي تويسرکان به کنگاور و کنترل خودرو هاي عبوري، به يک دستگاه خودروي نيسان مشکوک که پس از رعايت حقوق شهروندي دستور ايست را صادر و خودرو متوقف شد.

سرهنگ قرباني گفت: در بازرسي از خودروي نيسان از جاسازي کف خودرو که به طرز ماهرانه اي تعبيه شده بود تعداد 128 قلم لوازم آرايشي بهداشتي خارجي قاچاق به تعداد 3847 عدد در مارک ها و سايز هاي مختلف کشف شد.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: در بازجويي از متهم مشخص شد که به همراه همسرش کالاهاي قاچاق را از شهرستان جوانرود خريداري کرده و قصد فروش آزاد در بازار شهرستان اراک را داشتند که با هوشياري پليس در اين امر ناکام ماندند .

وي با بيان اينکه اشرافيت اطلاعاتي ، کار در زمينه مبارزه با قاچاق را راحت تر کرده و تلفات و ضايعات کار را نيز کاهش مي دهد، از اين رو ديد و فرهنگ کار اطلاعاتي بايد در اين عرصه احيا و تقويت شود و مبارزه با قاچاق کالا را از اولويت هاي پليس شهرستان دانست و افزود: با توجه به عدم برخورداري اقلام و کالاهاي قاچاق از استانداردهاي لازم ، مصرف اين گونه کالا ها سلامتي مردم را به مخاطره مي اندازد .

سرهنگ قرباني در خاتمه بيان داشت: حال اينكه كالاي قاچاق وارد شده به كشور بدون تقاضا نبوده و همواره خريداراني دارد عاملي شده تا بازار مصرف درخشاني در كشور براي كالاهاي قاچاق شكل بگيرد و قاچاقچيان نيز تحت تأثير همين عامل با اميد به اين بازار مصرف و وجود تقاضاهاي متعدد، كالاي قاچاق را به كشور وارد کنند كه در زمينه مقابله با آن پليس آگاهي وظيفه خود مي داند نسبت به جلوگيري از ورود و توزيع كالاهاي قاچاق گمركي اقدام کند.


توقيف 537 دستگاه وسيله نقليه متخلف درکبودرآهنگ

فرمانده انتظامي شهرستان "کبودرآهنگ" همدان از توقيف 537 دستگاه موتورسيکلت متخلف در طول تيرماه سال جاري در اين شهرستان خبر داد.

 سرهنگ قويمي گفت: در تير ماه سال جاري، 481 دستگاه موتورسيکلت و56 دستگاه خودروبه علت ارتکاب تخلفات راهنمايي و رانندگي متوقف و به پارکينگ منتقل شدند.

وي ادامه داد: تخلفاتي از قبيل نداشتن گواهينامه رانندگي و يا ساير مدارک، عدم استفاده از کلاه ايمني، عبور از مسيرها و محل هاي عبور ممنوع، سرعت وسبقت غيرمجاز وخلافي بالا وتخلفات همزمان از جمله تخلفات راکبان موتورسيکلت ها ورانندگان خودروها بوده است.

فرمانده انتظامي شهرستان کبودراهنگ گفت: به جهت رعايت قوانين و مقررات پليس به صورت مستمر و در طول شبانه روز با راکبان موتورسيکلت هايي که به قوانين و مقررات بي اعتنايي مي کنند و موجب به خطر انداختن امنيت ترافيکي شهروندان مي شوند، بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

وي در پايان به رانندگان خودروها و راکبان موتورسيکلت ها توصيه کرد: با رعايت اصول رانندگي و احترام به حقوق ساير شهروندان و رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي مي توانيم از حوادث رانندگي جلوگيري کنيم.


قاچاقچيان 560 هزار نخ سيگار ناکام ماندند

فرمانده انتظامي شهرستان "بهار" همدان از توقيف دو محموله 560 هزار نخي سيگار قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "جمشيد باقري"گفت: کارکنان انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح هاي مبارزه با کالاي قاچاق در شبانه روز گذشته موفق به توقيف دومحموله سيگار قاچاق در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان شدند.

ويافزود: قاچاقچيان اين دو محموله را در دوخودروي سواري پژو و سمند در استان هاي مرزي و همجوار بارگيري و جاسازي کردند و قصد فروش آن را در بازار داخل کشور داشتند که با تلاش ماموران انتظامي شهرستان بهار ناکام و از ادامه مسير بازماندند.

فرمانده انتظامي شهرستان "بهار" همدانگفت: ماموران پس از شناسايي اين دو محموله با استفاده از شگردهاي پليسي، هر دو خودرو را توقيف و290 هزار نخ سيگار از خودروي پژو کشف و270 هزار نخ انواع سيگار خارجي از خودروي سمند کشف کردند و در اين راستا قاچاقچيان دستگير شده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

باقريبا اشاره به عوارض پديده شوم قاچاق کالا و کالاي قاچاق عنوان کرد: کالاي قاچاق از هر نوع و در هر کشور در حال توسعه به توليد ملي آن کشور لطمه وارد مي کند و با از بين بردن انگيزه توليد در توليد کنندگان زيرساخت هاي توليد داخلي را نابود مي کند و اين ناشي از خودخواهي عده اي از افراد سودجو بوده که با اين خودخواهي موجب خسارت ملي در کشور مي شوند.

فرمانده انتظامي شهرستان "بهار" همداندر بحث قاچاق سيگار از آن سوي مرزها عنوان کرد: اين سيگارها که در برندهاي متفاوت و در پوشش هاي متنوعهستند علاوه بر زيان هاي مالي براي کشور در بحث خروج ارز ودر بحث کيفيت و آسيب رساندن به سلامتي مصرف کنندگان، هيچ نظارتي را از سوي مراجع بهداشتي در پي نداشته و قطعا به سلامت افراد آسيب مي رساند و ما بايد با اشاعه فرهنگ "سلامت فرد، سلامت جامعه" مصرف کنندگان سيگار را به ترک اين پديده نافرجام تشويق کنيم.


توقيف خودرو سواري پژو پارس با خلافي28ميليون ريال در اسدآباد

جانشين انتظامي شهرستان "اسدآباد" همدان از توقيف خودرو سواري پژو پارس با خلافي28ميليون ريال در راستاي اجراي طرح توقيف خودروهايي با تخلف بالاي10ميليون ريال دراين شهرستان خبرداد.

 سرهنگ" محمد خسروي" درتائيدخبر خود بيان داشت: روز گذشته يگان هاي تابعه با بهره گيري از توان و امکانات موجود به اجراي طرح هاي پيشگيرانه با هدف ارتقاء احساس امنيت و همچنين برخورد با وسائط نقليه مزاحم و متخلف در سطح شهر پرداختند.

وي با اشاره به نتيجه اجراي طرح هاي مربوطه اظهارداشت: ماموران پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان ضمن استقرار درمرکز و ميادين اصلي شهر و پوشش دادن مناطق حاشيه اي ، موفق به شناسايي و توقيف يک دستگاه خودرو سواري پژو پارس با خلافي 28ميليون ريال و انتقال آن به پارکينگ شدند.

سرهنگ خسروي بيان داشت: در طول اجراي طرح علاوه برتوقيف 6دستگاه خودرو با خلافي بالاي 10ميليون ريال ، تعداد34دستگاه موتورسيکلت مزاحم و متخلف نيز توقيف و به پارکينگ منتقل شدند.

جانشين انتظامي شهرستان اسدآباد درخاتمه ضمن تاکيد براين موضوع که پليس دراجراي قانون با متخلفان مماشات نخواهدکرد،خواستارتوجه رانندگان بويژه راکبان موتورسيکلت به رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي شد.


مراقبت از کودکان در استفاده از شبکه هاي اجتماعي

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان همدان در خصوص استفاده کودکان از شبکه هاي اجتماعي هشدار داد.

 سرهنگ اميني گفت :شبکه هاي اجتماعي براي کودکاني که به قوانين استفاده صحيح از آنها واقف نيستند تهديدي جدي به شمار مي آيد .

رئيس پليس فتا همدان افزود:در اين فضا کودکان اطلاعات شخصي خود اعم از نام،ايميل،سن واقعي،تصاوير شخصي و ... را به اشتراک مي گذارند و همين امر موجب مي شود افراد سودجو با در اختيار داشتن اين اطلاعات و معرفي خود به جاي شخص ديگري با کودکان ارتباط برقرار و از آنها سوء استفاده کنند .

اين مقام انتظامي گفت:در اکثر قريب به اتفاق شبکه هاي اجتماعي پس از ارسال مطلب، امکان تغيير،اصلاح و حذف مطالب وجود ندارد و همين امر موجب مي شود کودکان پس از ارسال مطلب هيچگونه کنترلي بر محتواي آن نداشته باشند.

وي تصريح کرد:در اين شبکه ها ممکن است افرادي در پاسخ به مطالب کودک شما مواردي را عنوان که در شخصيت کودک تأثير و باعث ايجاد استرس و ترس در رفتار وي شود.

سرهنگ اميني در پايان از شهروندان خواست : در استفاده از شبکه هاي اجتماعي با کودکان همراه باشند و آموزش هاي لازم را در اين خصوص به آنها ارائه دهند.


21درصد افزايش كشف جرم در كارنامه ي قرارگاه مبارزه با سرقت پليس ملاير


فرمانده انتظامي شهرستان "ملاير" همدان از كاهش 39درصدي وقوع جرم و 21 درصدي افزايش كشف آن در كارنامه ي قرارگاه مبارزه با سرقت پليس ملاير طي تير ماه 94 خبر داد.

 سرهنگ " شعبان ترك نيا" با اعلام اين خبر گفت : تدابير قرارگاه مبارزه با سرقت پليس ملاير در ارتباط با كاهش جرم و افزايش كشف در حوزه ي سرزميني شهرستان ملاير طي تير ماه سال جاري بسيار موثر و كار ساز بوده است.

وي افزود: دستگيري دو نفر سارق سيم برق با اعتراف به 9 فقره سرقت ، كشف 4 دستگاه خودروي مسروقه ، كشف 6 دستگاه موتورسيكلت مسروقه همچنين كشف دو فقره سرقت منزل و يك فقره سرقت مغازه از آن جمله بوده است .

اين مقام مسئول در ادامه افزود: مهمتر از تدابير مقابله اي و اتخاذي در قرارگاه مبارزه با سرقت، توجه دقيق شهروندان به توصيه هاي پيشگيرانه و حفاظتي پليس در حفظ اموالشان مي باشد و ما معتقديم كه تقويت و تبلور فرهنگ خود حفاظتي در سطح جامعه مي تواند نقطه ي مقابله اي بسيار كارسازي جهت ناكام گذاردن اهداف مجرمانه سارقان محسوب شود .

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير درخاتمه افزود: جامعه اي كه در آن ميزان مشاركت اقشار مختلف جامعه با پليس در حوزه ي برقراري نظم و امنيت اجتماعي حداكثري است و عمل نمودن به توصيه هاي انتظامي اجتماعي پليس در جهت نيل به پيشگيري اجتماعي كاملاً مراعات مي گردد زمينه بروز و ظهور جرم نيز به طور قابل ملاحظه اي در آن كاهش خواهد داشت.


توقيف 150دستگاه وسايط نقليه متخلف در فامنين

فرمانده انتظامي شهرستان" فامنين" همدان ازتوقيف 150دستگاه وسايط نقليه متخلف در اين شهرستان خبر داد.

 سرهنگ"محمد معصومي" در تشريح اين خبر بيان داشت:به منظورايجاد ارتقاي امنيت اجتماعي و ايجاد بستر آرامش وامنيت در سطح شهرستان ،ماموران پليس اين شهرستان اقدام به انجام طرح هاي ارتقاي امنيت اخلاقي و مبارزه با وسايط نقليه مزاحم و متخلف کردند.

وي افزود: در نتيجه اجراي اين طرح ها ،تعداد 102دستگاه موتور سيکلت مزاحم و فاقد مدارک لازم ، تعداد 48دستگاه خودر فاقد مدارک و متخلف توقيف و روانه پارکينگ شدند.

سرهنگ معصومي اظهار داشت:در راستاي اجراي اينطرح هاتعداد يک نفر سارق ،2 نفر معتاد ،8 نفر قاچاقچي و4نفر مشمول غايب نيز دستگير شدند.

همچنين اين مقام انتظامي بيان داشت: در طول ده روز گذشته نيز طي دو مرحله عمليات توسط کارکنان پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در مرحله اول يک کيلو گرم ترياک و مرحله دوم نيز 9 کيلوو 970گرم مواد مخدر ترياک از قاچاقچيان کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين درپايان بيان داشت :کارکنان اين انتظامي با روحيه وتوان بالا و استعانت از خداوند متعال با پيروي از فرامين مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) تمام تلاش خود را در راه مبارزه با سوداگران مرگ و مخلين نظم وامنيت جامعه بکار مي گيرند.


دستگيري 78 نفر سوداگر مرگ در شهرستان ملاير


فرمانده انتظامي شهرستان "ملاير" همدان از كشف 97 گرم مواد مخدرهروئين و دستگيري 78 نفر سوداگر مرگ در تير ماه 94 خبر داد.

 سرهنگ" شعبان ترك نيا" با اعلام اين خبر گفت : در راستاي مبارزه ي قاطعانه با بلاي خانمانسوز مواد مخدر طي تير ماه سال جاري با اجراي چندين مرحله طرح پاكسازي و دستگيري سوداگران مرگ كه از جمله مطالبات مهم شهروندان ملايري بوده است ، ماموران موفق به كشف 30 كيلو و 702 گرم مواد مخدر ترياك و شيره ي ترياك ، 97 گرم مواد مخدرهروئين ، دو كيلو و 32 گرم مواد مخدر شيشه و دستگيري 78 نفر سوداگر مرگ در اين ماموريت ها شدند.

اين مقام مسئول در ادامه افزود: در كنار مبارزه ي سخت و بي امان پليس با توزيع كنندگان مواد مخدر ، اقدامات نرم افزاري اين حوزه نيز در جهت افزايش احساس خطر نسبت به خطرات مرگ آفرين مواد مخدر نيز در دستور كار قرار داشته است كه از جمله ي اين اقدامات برگزاري نمايشگاه آگاه كننده در مصلاي نماز جمعه در ماه مبارك رمضان ، آموزشگاه ثمين همچنين نمايشگاه ضيافت بهشتي در پارك سيف الدوله به همراه توزيع انواع بروشورهاي آگاه كننده بوده است كه جا دارد از زحمات دست اندركاران برگزاري اين نمايشگاه ها نهايت تقدير و تشكر صورت پذيرد.

سرهنگ ترك نيا در خاتمه افزود: مواد مخدر يكي از ابزارهاي مهم ايجاد ابتذال از سوي نظام سلطه و مافياي جهاني مواد مخدر است كه زندگي بشر را بطور جدي در معرض خطر قرار داده است و اعتقاد پليس در مبارزه با اين پديده ي شوم ، همگاني شدن مبارزه و ايجاد نهضت روشنگري و احساس مسووليت بيشتر جهت حفظ سلامت فردي و اجتماعي از سوي شهروندان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار