وزیر ارتباطات، فن آوری و اطلاعات گفت: پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی در نیمه دوم و به ویژه اواخر سال جاری و دست یابی به رونق اقتصادی مهمترین اولویت کنونی دولت یازدهم به شمار می رود.
کد خبر: ۶۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 25 July 2015
وزیر ارتباطات، فن آوری و اطلاعات گفت: پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی در نیمه دوم و به ویژه اواخر سال جاری و دست یابی به رونق اقتصادی مهمترین اولویت کنونی دولت یازدهم به شمار می رود.

به گزارش ایرنا؛محمود واعظی در جمع نماز گزاران جمعه در تویسرکان افزود: در حدود دو سال قبل، مردم با لبیک گویی به ندای رهبر خود حماسه آفریدند و به عقلانیت در مسیر توسعه کشور رای دادند.

وی بیان کرد: گسترش آرامش در جامعه، توجه ویژه به بحث اخلاق، پاسداشت ارزش های اسلامی و انقلابی، تعامل بیش از پیش میان سه قوه و تقویت وحدت ملی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب از بزرگترین اهداف و برنامه های دولت یازدهم عنوان شد.

واعظی ادامه داد: در طول 23 ماه گذشته دولت تلاشهای زیادی برای گسترش روحیه تفاهم بین مردم و کنار گذاشتن اختلافات و تفرقه ها کرد و اکنون شاهد برقراری آرامش و امنیت در کشور هستیم.

وی با تصریح بر اینکه به رغم تلاش های فراوان، دولت یازدهم هنوز از خروجی های حوزه معیشت و اشتغالزایی راضی نیست تاکید کرد: در ابتدای دولت یازدهم تورم کشور حدود 40 درصد بود اما اکنون تورم به حدود 15 درصد رسیده است.

واعظی گفت: اکنون ایجاد اشتغال برای جوانان از مهمترین دغدغه های دولت است تا به دوران رونق اقتصادی در کشور برسیم.

وی اصلاح رابطه و تعامل با دنیا و حل مشکلات با برخی کشورهای همسایه در کنار حل معضلات اقتصادی را از دیگر برنامه های هدفگزاری شده دولت یازدهم عنوان کرد و ادامه داد: دولت در ابتدا تنش زدایی را از کشورهای همسایه ای که به نظام، قوانین و ملت ما احترام می گذارند آغاز کرد و البته خط فکری حمایت از ملتهای مظلوم مسلمان در کشورهایی همچون لبنان، سوریه، عراق و یمن را ادامه داد.

واعظی متذکر شد: بزرگترین جلوه شرافتمندانه و آبرو مندانه اصلاح روابط با کشورهای مختلف جهان توسط دولت یازدهم، به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای است که علاوه بر رعایت همه خطوط قرمز مدنظر نظام و رهبر معظم انقلاب موجب عزت و سرافرازی ملت ایران شد.

وی اضافه کرد: دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای با پیروی از تدابیر رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری یک پیروزی بزرگ را برای ملت ایران رقم زدند و در نبردی نابرابر ماموریت خود را به صورت مطلوب انجام دادند.

واعظی تصریح کرد: با بررسی عکس العمل های بین المللی در رابطه با توافق هسته ایران با کشورهای 5+1 می بینیم که تنها برخی کشورهای مرتجع و عربی منطقه و رژیم صهیونیستی از این توافق به خشم آمده اند.

وی افزود: این توافق در حالی به دست آمد که در متن برجام و قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل، حقوق هسته ای، حق غنی سازی، فعالیت شش هزار سانترفیوژ، مجوز تحقیق و توسعه هسته ای و فعالیت آب سنگین اراک به رسمیت شناخته شد و کلیه تحریم های تجاری، مالی، بانکی، نفتی، بیمه ای و سایر بخش ها به طور کامل لغو می شود.

وزیر ارتباطات، فن آوری و اطلاعات تاکید کرد: این موفقیت جز با مقاومت مردم و مسوولان تحت زعامت رهبر معظم انقلاب به دست نمی آمد.

وی خاطر نشان کرد: موفقیت هسته ای ایران مربوط به جناح و گروه خاصی نیست بلکه به عنوان یک موفقیت فراجناحی و فرا گروهی متعلق به همه ملت ایران و رهبر معظم انقلاب است.

واعظی از افزایش اقتدار و نقش آفرینی سازنده ایران در معادلات منطقه و جهان پس از توافق هسته ای خبر داد و اذعان کرد: کسانی که به دنبال شیعه هراسی و ایران هراسی بودند امروز ادبیات خود را تغییر داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حل مشکلات حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات شهرستان تویسرکان گفت: علاوه بر کارهایی که در گذشته صورت گرفته، قدم های جدیدی در قالب کمک های فنی و مالی در این شهرستان برداشته می شود.

واعظی ابراز امیدواری کرد با گسترش شبکه فن آوری اطلاعات در مراکز آموزشی تویسرکان گام موثری در جهت استقرار دولت الکترونیک در این شهرستان برداشته شود.

وی همچنین به مردم تویسرکان قول مساعد داد تا مشکل سرما زدگی بیش از 90 درصدی باغات گردوی این شهرستان را با وزیر کشور و معاون نظارت راهبردی رییس جمهوری به طور مستقیم در میان بگذارد.

وزیر ارتباطات، فن آوری و اطلاعات در ادامه سفر خود به استان همدان، امروز(جمعه) با حضور در نماز جمعه میهمان مردم تویسرکان بود.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار