استاندار قم با اشاره تشکیل کمیته پیگیری ارزی استان قم اظهار داشت: تشکیل کمیته پیگیری ارزی می‌تواند در تسریع رسیدگی به مشکلات ارزی استان قم اثرگذار باشد.
کد خبر: ۶۶۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ 02 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: تمام کالاهای موردنیاز مردم به‌اندازه کافی در کشور موجود است و مردم نباید در دام جنگ روانی دشمنان قرار بگیرند.

استاندار قم افزود: از اتاق اصناف به جهت تلاش‌های زیادی که برای بررسی و تنظیم بازار داشتند تشکر می‌کنم، صداوسیما و رسانه‌ها نیز در راستای پوشش صحیح اتفاقات اقتصادی و حفظ امنیت روانی اقتصاد فعالیت‌های خوبی داشتند که شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه علت کمبود کالا در برخی از مناطق کشور به دلیل عدم حمل‌ونقل و یا احتکار و عدم عرضه کالا است، ابراز کرد: متأسفانه برخی از مردم با دپو کردن کالاها در خانه شرایط را برای گران‌ترشدن اقلام فراهم می‌کنند، احتکار خانگی سبب می‌شود تا برخی از سودجویان نیز از ارائه کالا خودداری کنند تا پس از مدتی اقلام خود را با قیمت بیشتری عرضه کنند.

صادقی بیان کرد: برخی تلاش می‌کنند با فضاسازی‌های نامناسب کمبود مواد موردنیاز مردم را در جامعه القا کنند، لازمه ایجاد امنیت اقتصادی در فضای بازار حضور فعال و مدیریت مناسب است.

استاندار قم با بیان اینکه با تلاش‌های بخش‌های امنیتی و مدیریتی استان قم در زمینه حمل‌ونقل با مشکلات زیادی مواجه نشدیم، خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری باید نظارت و کنترل بیشتری بر قیمت بارنامه‌ها داشته باشد و اجازه ندهد تا برخی افراد قیمت‌ بارنامه‌ها را به‌صورت غیرعادی افزایش دهند.

وی با اشاره تشکیل کمیته پیگیری ارزی استان قم اظهار داشت: تشکیل کمیته پیگیری ارزی می‌تواند در تسریع رسیدگی به مشکلات ارزی استان قم اثرگذار باشد، البته مشکلات ارزی در کشور ما اصالت نداشت و افت شدید قیمت دلار نیز نشان‌دهنده این است که افزایش قیمت دلار تنها حباب بود.

صادقی با تأکید بر اینکه سازمان‌های مختلف در ایجاد امنیت اقتصادی هماهنگی و همدلی داشته باشند، ادامه داد: دشمنان ما در رسانه‌های فارسی‌زبان به دنبال سلب آرامش روانی جامعه هستند تا شرایط روانی اقتصاد کشور را به‌هم‌ریخته و مسئولان اقتصادی نیز نتوانند شرایط کشور را مدیریت کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار