مدیرکل تعزیرات یزد:
یزد - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد با اشاره به تشکیل چهار هزار و 315 پرونده در 6 ماهه اول امسال گفت: نظارت این اداره کل بر اقلام مورد نیاز مصرفی خانوار‌ها با همکاری سایر بخش های تشدید می شود.
کد خبر: ۶۶۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 30 September 2018

غلامرضا سالاری افزود: نبود درج قیمت و گرانفروشی همچنان در صدر تخلفات بازار یزد در سال 1397 قرار دارد.
وی با اشاره به عمده وظایف تعزیرات حکومتی ادامه داد: تعزیرات حکومتی به تخلفات امور اقتصادی در دو بخش دولتی و غیردولتی اعم ازحوزه‌های بهداشت، درمان ودارو، تخلفات مربوط به اصناف و قاچاق کالا و ارز رسیدگی می‌کند.
این مسئول اظهار داشت: در این مدت متخلفان به مجازات ‌هایی مثل تعطیلی و نصب پارچه و محرومیت از خدمات و ضبط کالای قاچاق و جزای نقدی به پرداخت مبلغ بیش از 195 میلیارد و 887 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شده اند.
سالاری با اشاره به بحث برخورد با احتکار کالا در سطح کشور گفت: با افزایش گشت‌ها و بازرسی‌ها این بحث با جدیت دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 20 فقره پرونده مربوط به احتکار با ارزش ریالی تخلف بالغ بر 647 میلیارد ریال در سطح استان تشکیل شده که تاکنون پنج فقره پرونده به مبلغ 16 میلیارد ریال محکوم شده اند و مابقی پرونده‌ها در حال رسیدگی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد ادامه داد: از 15 انبار بازدید و مواد اولیه و ضروریات زندگی مردم کشف شد که مهمترین آن‌ها مربوط به احتکار 960 تن حبوبات و خواربار، 430 تن کنجد خارجی، 150 تن شکر و هشت تن برنج است که در حال بررسی و رسیدگی است.
سالاری افزود: عمده‌ترین پرونده‌های متخلفان مربوط به قاچاق کالا، گرانفروشی، نبود درج قیمت، ضرر و زیان به اشخاص بر اثر وقوع تخلفات صنفی، حراج کالا بر خلاف ضوابط، فروش اجباری، عدم رعایت مقررات بهداشتی، عرضه کالای غیربهداشتی، کم فروشی، تخلفات بخش حمل و نقل و تداخل صنفی بوده است.
این مسئول، برگزاری گشت‌های مشترک نظارتی در سطح استان را از جمله اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی دانست و گفت: طی هماهنگی با دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار، نظارت بر اقلام مورد نیاز مصرفی خانوار‌ها و رستوران‌های بین راهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دیگر اقدامات این اداره کل بوده که در این راستا گشت مشترک در ایام مختلف هفته در حال برگزاری است.
سالاری از همشهریان خواست در صورت مواجهه و مشاهده و احراز تخلف اقتصادی مراتب را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف به صورت مکتوب یا با شماره تلفن 124 و سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی اعلام گزارش و شکایت کنند.
وی افزود: مردم در صورت تخلف در حوزه تخلفات بهداشت، دارو و درمان، به مراکز دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت اعلام تا پس از بررسی و اظهار نظر کارشناسی برای رسیدگی و پیگرد و اعمال قانون به این اداره کل ارسال شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار