مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس خاطرنشان کرد: رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشتند و شجاعت و غیرت این نیروها شهره و زبانزد عام و خاص بود.
کد خبر: ۶۶۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 27 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:رجبعلی راهی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به نقش برجسته این استان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: استان فارس با تقدیم حدود ۱۵ هزار شهید،۴۰هزار جانباز و بیش از ۲۱۰۰ آزاده از استان‌های موثر در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی افزود: شهدا و ایثارگران ما از نخبگان جامعه بودند؛ چرا که با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن به تصرف دشمنان دربیاید. زنان به حق در ادای دین خود نسبت به اسلام و انقلاب از هیچ گونه یاری و تلاشی استنکاف نورزیدند . استان فارس در دوران دفاع مقدس همچنین ۱۹۵ شهید و ۱۲۶ جانباز زن تقدیم نظام مقدس اسلامی کرد که این موضوع از نقش موثر زنان نیز در دوران دفاع مقدس حکایت دارد .

راهی گفت: وجود بیش از ۶۳۰ خانواده دوشهیدی، ۳۲ خانواده سه شهیدی،۶ خانواده چهارشهیدی و دوخانواده پنج شهیدی در استان فارس نشان از روحیه انقلابی و ولایتمداری مردمان این استان دارد. رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشتند و شجاعت و غیرت این نیروها شهره و زبانزد عام و خاص بود.

وی یادآور شد: رزمندگان استان فارس در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس نقش آفرین و تاثیرگذار عمل کردند اما عملیات‌هایی چون کربلای ۴ و ۵ ، والفجر ۸ ، آزادسازی خرمشهر و سوسنگرد هیچ گاه خاطرات حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های این دلاورمردان را فراموش نخواهد کرد .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خاطرنشان کرد: استان فارس در عملیات‌های کربلای پنج و والفجر هشت به ترتیب 1315 و ۶۷۵ شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کرد که این موضوع نیز شاهد و گواهی بر نقش آفرینی‌های شجاعانه مردمان این استان در دوران جنگ تحمیلی است.

برچسب ها: زنان ، دفاع مقدس ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار