شهر دوبلین ایرلند موفق شد عنوان موفق‌ترین عملکرد اقتصادی در بین شهرهای بزرگ جهان را از آن خود کند.
کد خبر: ۶۵۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴ 16 September 2018

موسسه بروکینگز منتشر کرد:در حال حاضر بیش از دو سوم جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی می‌کنند و ۳۰۰ شهر بزرگ در سراسر جهان نیمی از تولیدات ناخالص داخلی دنیا را در اختیار دارند. در رده بندی موسسه بروکینگز از این ۳۰۰ شهر، بر معیارهایی چون تولید ناخالص داخلی اسمی بر حسب دلار، برابری قدرت خرید، رشد اقتصادی و اشتغال تمرکز شده است.

 

از بین ۳۰۰ شهر بزرگ دنیا ۱۰۳ شهر در چین و ۵۷ شهر در آمریکای شمالی قرار داشته‌اند و اروپای غربی با ۴۳ نماینده در جایگاه سوم است.

 

بر اساس این گزارش شهر دوبلین در ایرلند توانسته است موفق‌ترین عملکرد اقتصادی را در بین کلان شهرهای دنیا داشته باشد و پس از این شهر، سن خوزه در آمریکا، چنگدو در چین، سان فرانسیسکو در آمریکا و پکن در چین در رده‌های دوم تا پنجم جای گرفته‌اند.

 

دهلی هند در رده ششم، استانبول ترکیه در رده دوازدهم، لس آنجلس آمریکا در رده شانزدهم و جاکارتای اندونزی در رده بیست و هشتم قرار گرفته‌اند. در انتهای این رده بندی نیز نام شهرهای سائوپائولوی برزیل، کلگری کانادا و ماکائو چین دیده می‌شود.

 

در بین شهرهای منطقه، ابوظبی امارات موفق ترین عملکرد را داشته و در جایگاه سی و سوم قرار گرفته است. پس از این شهر، جده عربستان در رده سی و هفتم قرار دارد.

 

موفق ترین شهر از نظر عملکرد اقتصادی در بین شهرهای ایرانی تهران است که پس از قاهره مصر و پونه هند در رده هشتاد و نهم ایستاده است. مشهد نیز بالاتر از شهرهایی چون بوستون آمریکا و شانگهای چین در رده نود و دوم قرار گرفته است. شیراز دیگر نماینده ایران در این فهرست پایین‌تر از ونکوور کانادا و بالاتراز شهرهایی چون اشتوتگارت آلمان و دیترویت آمریکا در رده یکصد و پنجم قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار