کد خبر: ۶۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 23 July 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد  در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بیشتر اعتبارات بخش کشاورزی در کشور از طریق صندوق توسعه ملی بوده و امسال نیز این صندوق اعتبارات خود را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

جعفر گوهرگانی بیان کرد: بانک کشاورزی نیز بیش از سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی اقدام کرده است و باید گفت که جذب 96 درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی از طریق بانک کشاورزی بوده است.

این مسئول بیان کرد: یکی از مشکلات این است که نباید تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک‌هایی گره بخورد که در ارتباط با کشاورزی غیر تخصصی بوده و شعبات کمتری در شهرستان‌های استان ما دارند.

وی در ادامه به دستاوردهای بخش کشاورزی این استان در سال گذشته و مدت چهار ماه گذشته از سال جاری سخن به میان آورد و گفت: علی‌رغم خشکسالی‌های امسال با حمایت و هدایت کارشناسان، 12 هزار و 500 تن گندم بذری در استان خریداری کردیم که همه منابع آن از منابع داخلی بانک کشاورزی پیش‌بینی شده است.

گوهرگانی بیان کرد: از محل خرید گندم مازاد در استان تا به امروز 36 میلیارد و 700 میلیون تومان بهای گندم مازاد خریداری شده از کشاورزان به آن‌ها پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال هم با توجه به خشکسالی موفق شدیم که در استان به غیر از مناطق سردسیری 40 هزار تن گندم مازاد خریداری کنیم و این در حالی بود که میزان میانگین بارندگی در سال زراعی تنها 140 میلی‌متر بود.

گوهرگانی با مقایسه این عملکرد جهاد کشاورزی در خرید گندم با سال‌هایی که باران بیشتری می‌بارید، افزود: در سال‌های تر سالی که میانگین بارندگی در استان 550 میلی‌متر بود مقدار خرید گندم از کشاورزان تنها 20 هزار تن بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای رضایت خاطر کشاورزان بهترین کار این است که پول گندم آن‌ها یک هفته و حداکثر 10 روز بعد از فروش به آن‌ها پرداخت شود، افزود: اکنون کشاورزان استان ما بیش از 5 میلیارد تومان مطالبات دارند.

.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار