امام‌جمعه موقت آبادان:
امام‌جمعه موقت آبادان گفت: مردمی بودن مسئولان فقط منحصر به حضور فیزیکی نیست و باید زندگی مسئولان مردمی باشد و اگر به سمت تشریفاتی شدن رفت، دیگر درد جامعه را درک نمی‌کنند.
کد خبر: ۶۵۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 07 September 2018

حجت‌الاسلام علی نجیبی در نماز جمعه امروز آبادان با اشاره به سالروز قیام 17 شهریورماه یا جمعه سیاه اظهار کرد: در سال 57 رژیم دژخیمان پهلوی آخرین زور خودش را برای منحرف کردن و از بین بردن انقلاب انجام داد و دستور قتل‌عام مردم را در این روز صادر کرد اما از این غافل بودند که خون شهدا به هدر نمی‌رود و باعث می‌شود ریشه ظلم و ستم خشکیده شود.

وی افزود: حضرت امام آن روز را یوم‌الله نامید چون دشمن هر چه در توان داشت به میدان آورد و زنان و کودکان را به شهادت رساند اما کربلا و قیام امام حسین به ما نشان داد خون مظلوم ظلم را از بین می‌برد و در همان سال انقلاب به پیروزی رسید.

امام‌جمعه موقت آبادان با اشاره به آغاز محرم‌الحرام بیان کرد: امیدواریم در این ماه طوری عمل کنیم که قلب امام زمان از ما راضی شود. امام حسین در محرم به ما نشان داد که خون بر شمشیر پیروز است. حضرت امام جمله مهمی درباره محرم دارد و این جمله نگاه ما را به عاشورا عمیق‌تر می‌کند.

وی گفت: امام فرمودند قیام سیدالشهدا و شهادت ایشان به دست یزید ملعون خطای بزرگی بود که از ناحیه یزیدیان انجام شد. اما خطای بزرگ‌تر این بود که اسلام و دین را به شکل وارونه به جامعه تحویل دادند. امام دین اسلام را بزرگ‌ترین موضوع در جهان می‌داند این اهمیت تا حدی است که امام بزرگوار ما در کربلا حاضر است به خاطرش جان خود را فدا کند.

نجیبی عنوان کرد: این امام با این عظمت و بزرگی می‌بیند دین خدا به‌جایی رسیده که یزیدیان به نام دین و اسلام به مسلمانان ظلم می‌کنند و با اسم خلیفه رسول‌الله بر ضد رسول‌الله قیام کردند و فریاد آن‌ها الله است ولی بر ضد این تفکر عمل کردند آرام ننشسته و به مبارزه برمی‌خیزد. هر مقدار هدف انسان بالاتر باشد به همان میزان برای رسیدن به آن هدف باید تلاش کند.

وی با بیان اینکه امام حسین فرموده که همه خانواده خودم را به کربلا آوردم و شهید شدند تا امربه‌معروف و نهی از منکر زنده بماند، گفت: امربه‌معروف را باید در زندگی خود به کار ببرید و اگر نبردید خداوند اشرار ظالمان را بر شما حاکم می‌کند.

امام‌جمعه موقت آبادان در خصوص دیداری که رهبری با هیئت دولت داشتند و مصادف با ایام عید غدیر اظهار کرد: رهبری فرمودند، حکومت و حاکمان اسلامی باید 4 خصوصیت داشته باشند و اگر ندارند نمی‌تواند حاکم جامعه اسلامی باشند. اول عدالت است و نباید حاکم اسلامی فرقی بین آشنا و غیر آشنا بگزارد. دوم پاک‌دامنی است و حاکم جامعه سلامی در هر مقامی باید پاک‌دامن باشد. سوم پاسداری و ایمان و چهارم مردمی بودن است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان با رأی مردم روی کار آمده‌اند و چرا باید دیدن آن‌ها برای مردم سخت باشد، بیان کرد: مردمی بودن فقط منحصر به حضور فیزیکی نیست و باید زندگی مسئول مردمی باشد و اگر به سمت تشریفاتی شدن رفت دیگر درد جامعه را نمی‌فهمد. مردم مطالبه قانونی می‌کنند. همه باهم تلاش کنیم تا این کشتی به صاحب اصلی آن حضرت مهدی برسد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار