معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: در سال جاری رقم تسهیلات رونق تولید در قم به 900 میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۶۵۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱ 02 September 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در بیست و دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم عنوان کرد: اقدامات گسترده‌ای توسط این ستاد در رفع مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در حوزه رونق تولید صورت گرفته است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: سهم استان قم در سال گذشته 500 میلیارد تومان در رونق تولید بود که تا حد زیادی عملیاتی شد.

وی اظهار کرد: در سال جاری رقم تسهیلات رونق تولید در قم به 900 میلیارد تومان رسیده است و باید این رقم تا پایان سال در جهت توسعه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع موانع تولید جذب شود.

غضنفری بیان کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی در سال گذشته و سال جاری تسهیلاتی را در جهت مقابله با مشکلات تولید دریافت کرده‌اند اما هنوز فعالیت جدی ندارند؛ این وضعیت نگران کننده است و باید به خوبی فعالیت این واحدها رصد شود.

وی تصریح کرد: اگر واحدهای دریافت کننده تسهیلات به تعهدات خود در قبال رفع مشکلات مالی عمل نکنند، با آن ها برخورد می‌شود؛ پرداخت تسهیلات رونق تولید در قم رشد 80 درصدی نسبت به سال قبل داشته و باید آثار و برکات روزافزونی داشته باشد.

غضنفری بیان کرد: نباید اجازه داد موانع تولید، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را دلسرد کند و موجب خروج آن ها از قم شود؛ از طرفی تولیدکنندگان نیز نباید از انعکاس مشکلات خود به گوش مسئولان امتناع کنند، بلکه با طرح مسائل و مشکلات در رفع موانع خود گام بردارند.

در این جلسه ابوالفضل حجازی عضو هیئت رئیسه انجمن موتورسیکلت کشور با اشاره به افت تولید این محصول در ایران عنوان کرد: صنعت موتورسیکلت در کشور پیشینه زیادی دارد و از سال 45 کلید خورد؛ 95 درصد از محصولات کارخانجات در تولید موتورسیکلت تا سال 76 دولتی بود و بعد از آن بخش خصوصی به طور چشمگیری وارد حوزه تولید شد.
حجازی بیان کرد: استان قم در تولید موتور سیکلت پیشگام بوده و در سال 81 قم به عنوان قطب صنعت موتورسیکلت در کشور شناخته شد؛ تا سال 92 شرایط خوبی در تولید وجود داشت اما وضعیت بعد از این سال در جهت تولید مساعد نبود که بی مهری مسئولان نقش مهمی در عدم رفع موانع در این صنعت داشت و این امر آسیب زیادی را متوجه سرمایه گذاران کرده است.

عضو هیئت رئیسه انجمن موتورسیکلت کشور خاطرنشان کرد: در سال 95 تعداد 32 هزار نفر در کشور اشتغال زایی در حوزه تولید شکل گرفته بود اما با افت تولید این رقم کاهش چشمگیری داشته است؛ برخی از نظریات و تصمیمات غیر کارشناسی موجب افزایش قیمت تولید شد و لطمات جبران ناپذیری را به این صنعت وارد کرد.

در این جلسه همچنین محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: در سال جاری 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات به رونق تولید اختصاص یافت که در این میان 6 هزار و 300 میلیارد متعلق به سرمایه در گردش و مبلغ 2 هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه ثابت است.

وی اظهار کرد: در طول هفته گذشته 9 واحد صنعتی برای دریافت256 میلیارد ریال اعتبار و 2 واحد کشاورزی برای دریافت وام 14 میلیارد ریالی در قم در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند؛ در جهت رونق تولید بر 407 واحد صنعتی و کشاورزی دریافت کننده تسهیلات تولید، نظارت صورت گرفته است.

وی در بخش دیگر در مورد تولید موتورسیکلت در قم خاطرنشان کرد: این صنعت در طول دو سال برای تبدیل کاربراتور به انژکتور و تبدیل سوخت یورو 3 به یورو 4 با مشکلاتی مواجه بود که تا حدی رفع شده است.
در ادامه محمدرضا طلایی رئیس جهاد کشاورزی استان قم نیز با ارائه گزارش‌هایی از حوزه تولید در قم گفت: برخی از قوانین مانع از تولید است که باید نسبت به آن بازنگری شود؛ کمیته نظارت جهاد کشاورزی استان قم تاکنون از 305 واحد تولیدی در زمینه کشاورزی، گلخانه ای و فرآوری در قم بازدید کرده است.

وی بیان کرد:میزان تسهیلات دریافتی در قم در حوزه کشاورزی 250 میلیارد ریال است که این رقم موجب تثبیت 430 اشتغال و ایجاد 36 مورد شغل شده است؛ مجوزهای جدید گلخانه‌ای بر اساس چاه‌های فعلی داده شده و مجوزهای صادر شده بر مبنای حفر چاه جدید در قم نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار