به مناسبت یکسالگی شورای شهر تهران، کمیسیون های تخصصی به شرح فعالیت های خود در سالی که گذشت پرداختند.
کد خبر: ۶۵۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 02 September 2018

به گزارش تابناک : زهرا صدراعظم نوری در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پسماند گفت: در سال ۹۳ قانون مدیریت پسماند به تصویب رساند و وظیفه دستگاهها را مشخص میکند. در پسماند عادی طبق قانون با شهرداری هاست. در پسماندهای غیر عادی و ویژه به دلیل مخاطرات ، مسئولیت با تولید کننده است.

صدراعظم نوری در خصوص تفاوت نگاه در کمیسیون سلامت و محیط زیست بیان کرد: نگاه ما در کمیسیون یکپارچه است و بسیاری از بیمارستان ها زباله ها را بی خطر می کنند اما مشکلاتی وجود دارد تا زباله های بیمارستانی بی خطرشوند چراکه سلامت جامعه برای ما مهم است و از وزارت بهداشت می خواهم که زودتر به این قضیه ورود پیدا کنند.

وی در رابطه با مخازن زباله سطح شهر گفت: مخازن را می خواهیم از سطح شهر جمع کنیم و یک راه انتقال آن به زیر زمین است.
 
این عضو شورای شهر تهران در رابطه با سد معبر که این روزها تهران با آن سروکار دارد بیان کرد: این روزها مهاجرت به تهران صورت می گیرد و با در نظر گرفتن شان افراد باید از مزاحمت جلوگیری کرد. 

وی ادامه داد: پیاده روهای بزرگ و وسیع محل هایی برای گذران اوقات فراغت مردم است. در تهران به جای پیاده روهای وسیع، خیابان های وسیع ایجاد کرده ایم که باید از پیاده روها استفاده اینچنینی کرد.

صدراعظم نوری تصریح کرد: این روزها در خیابان های وسیع نباید بساط گستری شود و شهرداری ها اجازه اخذ اجاره ندارند و اگر موردی هست برخورد خواهیم کرد.


نشت نفت در مزارع تایید می شود

در ادامه آرش حسینی میلانی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: شدت یک واقعه و دامنه آن باید ببینیم چقدر است. حجم زباله های بیمارستانی باید توجه کرد و گاهی تخلفاتی روی می دهد اما گسترده نیست.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست در رابطه با نشت نفت در مزارع سبزی کاری گفت: نشت نفت اخیرا از میزان استاندارد بالا رفته و شرایطی ایجاد کرده که در حال بررسی هستیم.

وی در خصوص انتقال زباله سوزها گفت: نرخ خرید برق از نیروگاهها در دولت مصوب شده است اما به لحاظ محیط زیستی استانداردهای لازم باید رعایت شود. از سوی دیگر باید بحث های سرمایه گذاری آن تضمین شود.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار