۲۹ قرارداد برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک با ظرفیت ۲۱۶ مگاوات در شهرک‌های صنعتی فارس منعقد شده است.
کد خبر: ۶۴۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 28 August 2018

تابناک فارس به تقل از صدا و سیما:مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: تاکنون نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، سپیدان، فیروزآباد، اقلید و لار با ظرفیت ۴۰ مگاوات راه‌اندازی و به بهره برداری رسیده است.
فتوحی افزود: همچنین ۸ طرح دیگر هم با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در مرحله ساخت و ساز است که با بهره برداری از این طرح‌ها، ظرفیت ۵۰ مگاوات تولید برق ایجاد خواهد شد.
وی افزود: در قالب این قرارداد‌ها بیش از ۱۰ هکتار زمین واگذار شده که از این میزان، حدود ۲ هکتار آن رایگان واگذار شده است
احد فتوحی تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با وزارت نیرو، از سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی نیروگاه‌های مولد برق مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی حمایت و بخشی از زمین اجرای طرح، به صورت رایگان به متقاضیان واگذار می‌شود.
وی کاهش تلفات انرژی در خطوط انتقال برق و حذف هزینه اجرای خطوط انتقال برق و پست‌های فوق توزیع را از مزایای احداث مولد‌های مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی اعلام کرد.
فتوحی افزود: دسترسی پیوسته به برق مطمئن و ارزان برای صنایع کوچک و متوسط، استفاده از سوخت طبیعی گاز، تقویت پدافند غیرعامل و افزایش پایداری شبکه از مهم‌ترین مزیت‌های احداث این نیروگاه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار