نخستین جشنواره الگوهای برتر مسجد محوری شهرستان بابلسر به مناسبت دهه ولایت وامامت و روز جهانی مسجد در آستان مبارک امامزاده ابراهیم این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 28 August 2018

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، امام جمعه شهرستان بابلسر در این جشنواره گفت:: اهدافمان باید در راستای تحقق انتظارات رهبر معظم انقلاب از مسجد تراز انقلاب اسلامی باشد و باید تلاش کنیم تا همگان و به خصوص جوامع اسلامی پیام غدیر را درست و صحیح بشنوند و به آن عمل کنند.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب از مسجد تراز انقلاب اسلامی، اخلاق خوش، خدمت بی منت، تواضع، احساس مسئولیت، تلاش و پشتکار و بستر سازی برای حضور مردم در مسجد را از مهمترین ویژگی های اخلاقی هیات امناو خادمان مساجد عنوان کرد و گفت : امامان جماعت، دست اندر کاران و فعالان در مساجد باید با سعه صدر، صبر و اخلاق نیکو همکاری لازم را جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی‌، اعیاد ملی و مذهبی و سایر مراسمات با محوریت مسجد داشته و به اجرای بهتر برنامه‌ها کمک کنند.

وی با تاکید بر پیوند مراکز آموزشی ، فرهنگی وتربیتی با مساجد افزود : باید با برنا‌مه‌ریزی دقیق زمینه حضور گسترده نوجوانان و جوانان را در مساجد فعال کنیم تا به بهترین نحو ممکن جذب مساجد شوند.

امام جمعه شهرستان بابلسر تشویق افرادی که در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و سایر کارهای مساجد حضوری فعال و همکاری مستمر دارند را مهم و موثردانست و تصریح کرد: مسجد برای جوانان باید هم جاذبه داشته باشد و هم بتواند زمینه های مختلف رشد را برای آنان فراهم آورد و مسئولیت‌دهی به نوجوانان و جوانان زمینه حضور مستمر و تثبیت حضورشان در مسجد را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر، بر احیاء و تبیین فرهنگ غدیرتاکید کرد و گفت : باید تلاش کنیم تا همگان و به ویژه جوامع اسلامی پیام غدیر را درست و صحیح بشنوند و به آن عمل کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از ائمه جماعت، هیات امنا و فرماندهان برتر پایگاههای بسیج مساجد شهرستان بابلسر تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار