امام جمعه موقت شهرری:
امام جمعه موقت شهرری گفت: دشمن تلاش می‌کند با ارسال سلاح و ایجاد پایگاه‌های تروریستی جنگ طایفه‌ای در یمن راه انداخته و این کشور را تقسیم کند.
کد خبر: ۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ 21 February 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرری، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، اظهار داشت: مخالفت با هوای نفس یکی از راه‌های رسیدن به تقوی الهی است.
وی افزود: امام موسی(ع) می‌فرمایند" وقتی دو کار به شما محول شد ندانستید که کدام خوب است نگاه کنید کدام یک به هوای نفس شما نزدیک‌تر است با همانی را که به هوای نفس شما نزدیکتر است با ان مخالفت کنید".
امام جمعه موقت شهرری عنوان کرد: یکی از عوامل مهم تربیت داشتن دوستان خوب و پرهیزاز دوستان ناباب است، بر اساس روایتی از امام صادق(ع) از نشانه‌های دوستان خوب محافظت بر نماز اول است، کسی که رابطه خود را با خدا بر اساس وفا تنظیم می‌کند در رابطه خود با دوستان خیانت نمی‌کند.
وی در خطبه‌های دوم نماز این هفته گفت: روز اول اسفند مصادف با حمله هواپیمای عراقی به هواپیمای مسافربری نمایندگان و روحانیونی که عازم خوزستان بودند است به همین مناسبت امروز را روز روحانیت نامگذاری کرده اند همچنین در دوران دفاع مقدس آماری بالغ بر 4360 شهید روحانی داشتیم.
حجت‌االاسلام ابراهیمی بیان کرد: امروز برخی تلاش می‌کنند تا ابهت روحانیت را که با هویت دینی مردم سرو کار داشته در نگاه مردم کم‌رنگ کرده و به عنوان یک صنف در ذهن مردم نهادینه کنند که این کار درستی نیست.
وی بیان کرد: اگر ما سالروز تحریم تنباکو را گرامی می‌داریم به این دلیل است که یک روحانی مانند میرزای شیرازی یک تنه در مساله تنباکو مقابل استعمار ایستاد و موفق شد، همچنین امام راحل و در ادامه مقام معظم رهبری برای زنده نگه داشتن اسلام در برابر دنیای کفر ایستادگی کرده و می‌کنند.
امام جمعه موقت شهرری تصریح کرد: روحانی خوب کسی نیست که با کنارگیری به فکر آب و نان خود باشد، در مکتب شیعه برای روحانیت دین از سیاست جدا نیست، امروز دشمن به همین دلیل نمی‌تواند انقلاب اسلامی ایران را محاسبه کند.
با اشاره به وضعیت کشور یمن گفت: امروز کشور یمن با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران به پیروزی‌های خوبی دست یافته است به همین دلیل دشمنان اسلام به تلاش افتادند که از پیروزی نهایی یمن جلوگیری کنند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: دشمن تلاش می‌کند با ارسال سلاح و ایجاد پایگاه‌های تروریستی جنگ طایفه‌ای در یمن راه انداخته و این کشور را تقسیم کند.
وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) در هفته آینده خاطرنشان کرد: حضرت زینب به عنوان زنی که با وجود حجاب و عفت با شهامت و شجاعت تمام در مقابل طاغوت ایستاد می‌تواند برای زنان و مردان ما الگو باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار