مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به شرکت ۵ هزار نفر از شهروندان قمی در این جشنواره گفت: بخش مکتوب هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیشترین آمار شرکت کنندگان را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۶۴۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 27 August 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام امیرعطاالله جباری ظهر امروز در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رضوی که در تالار غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره رضوی در راستای احیای امر اهل بیت (ع) و تعالیم دینی برگزار شد.

وی افزود: امسال برای سومین سال این جشنواره در استان قم برگزار شد که شاهد رشد بسیار خوبی در شرکت کنندگان بودیم و در سه مقطع کودکان و نوجوانان و بزرگسالان شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: استان قم حدود دو سال است که در زمینه تولید کتاب بریل فعالیت می‌کند و در این زمینه و در کمتر از 20 روز کتاب‌های بریل جشنواره آماده و به سراسر کشور ارسال شد که در این زمینه خانم و آقای عبدلی فعالیت بی نظیری داشتند.

جباری گفت: هدف این جشنواره ترغیب مردم به کتابخوانی و به صورت خانوادگی در فضایی کاملاً فرهنگی و صمیمی و در راستای خدمت به جامعه اسلامی و زنده نگهداشتن یاد و نام عترت پاک پیامبر (ص) است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد: با تلاش همکاران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ادارات کل استان‌ها برگزاری این جشنواره بزرگ و خانواده محور، سبب معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های آن به شکلی مطلوب شد.

جباری گفت: به علت عدم دسترسی ساکنین مناطق محروم و کم‌برخوردار به کتاب‌ها، 353 عنوان کتاب در روستاها و بخش‌های تابعه برای علاقمندان به مکتب رضوی توزیع شد تا فرصت برابر برای همگان فراهم شود.

وی با اشاره به شرکت 5 هزار نفر از شهروندان قمی در این جشنواره اظهار داشت: بخش مکتوب هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیشترین آمار شرکت کنندگان را به خود اختصاص داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: آستان مقدس حضرت معصومه (س)، آستان مقدس امامزاده سیدعلی (ع)، نهاد اقامه نماز جمعه استان قم، صدای و سیمای مرکز قم، بنیاد علمی نخبگان، مجموعه بزرگ دنیای کتاب، دانشگاه قم، بسیج و سپاه پاسداران و اصحاب رسانه و قلم با اداره کل کتابخانه‌های عمومی برای بگزاری هشتمین جشنواره رضوی همکاری بسیار خوبی داشتند.

جباری خاطرنشان کرد: تعامل دستگاه‌ها و نهادها با یکدیگر و همدلی و دغدغه مندی در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و همچنین انجام تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع سبب استقبال مردمی از این جشنواره نسبت به سال گذشته شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار