مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: اگر مردم در‌ تامین اعتبارات مدارس مشارکت نکنند دچار مشکل خواهیم شد.
کد خبر: ۶۴۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 27 August 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: علی عسکر نجفی اظهار داشت: در مناطق مختلف آموزش و پرورش بر اساس تمکن مالی میزان مشارکت‌ها نیز متفاوت است برخی از مناطق امکان مشارکت کمتری دارند و حجم مشارکت در این‌مناطق کمتر است و در برخی از مناطق به علت بهبود وضعیت اقتصادی میزان مشارکت‌ مردمی بیشتر است.

نجفی افزود: در مدارس تاکید شده در هنگام ثبت‌نام شهریه نگیرید و مردم به صورت خودجوش و ‌به صورت مشارکت‌های مردمی به مدارس کمک کنند البته مردم به این نتیجه رسیده‌اند که آموزش و‌ پروش برای اداره مدارس با مشکلات مالی و کمبود اعتباری روبه‌رو است و اگر مردم در حوزه اعتبارات به کمک نیایند به مشکل برمی‌‌خورد.

وی عنوان کرد: برخی مدارس شهریه دریافت می‌کنند و برخی دیگر امکان دریافت شهریه برای آنها فراهم نیست مدارسی همچون شاهد و شبانه‌روزی‌ها شهریه دارند و سهم اندکی نیز باید مردم پرداخت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس درباره اولویت اول این اداره کل نیز گفت: یکی از مهم‌ترین دل مشغولی‌ها سرویس مدرسه است که در شهر شیراز 110 هزار دانش‌آموز و با بیش از 10 هزار سرویس جابه‌جا می‌شوند که باید برنامه‌ریزی مناسبی در این حوزه ‌داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اولویت اول کاری آموزش و پرورش سرویس‌های مدارس است و اختلاف سلیقه‌هایی در این زمینه وجود دارد اما این طرح در سال گذشته با کیفیت مناسبی برگزار شد و با ایجاد نظارت دقیق سعی خواهیم کرد که مشکلات سرویس‌های مدارس را به حداقل برسانیم.

نجفی در‌باره استعدایابی در زمینه‌های آموزشی با تاکید بر اینکه باید به این باور برسیم که استعدادها و علاقه‌های افراد متفاوت است و نباید کشف این استعداد‌ها در دوران دبیرستان باشد، عنوان کرد: چهار سالی است که آموزش و ‌پرورش به سمت استعدادیابی افراد در مقاطع پایین‌تر رفته است و برای شناخت و هدایت استعداد‌های برتر طرحی به نام «شهاب» را اجرا کرده است که از کلاس چهارم ابتدایی افراد مورد بررسی و استعدادیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بیشتر از سایر حوزه‌ها برون‌سپاری خدمات صورت می‌گیرد، عنوان کرد: بیش از 9 میلیارد تومان برای برون‌سپاری به آموزش و ‌پروش فارس اختصاص یافته است و این دستگاه با اعتبار اختصاص یافته نسبت به خرید خدمت اقدام خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار