مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم خبر داد
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم گفت: یک نیروگاه برق تولید پراکنده CHP در استان با ظرفیت 6 مگاوات در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 26 August 2018

به گزارش تابناک قم،سید محمد ارجمند زاده با اشاره به افتتاح یک نیروگاه برق تولید پراکنده CHP در استان قم اظهار کرد: این نیروگاه با ظرفیت 6 مگاوات در شهرک صنعتی شکوهیه احداث شده است که این نیروگاه در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می‌شود، هزینه اجرای آن حدود 12 میلیارد تومان است و سرمایه گذاری آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سوخت نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP گاز است اما این نیروگاه نسبت به نیروگاه‌های گازی بزرگ یک سری منافعی دارد، از جمله این که نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP در حجم کوچک تر و راندمان بالاتر برق تولید می‌کنند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم افزود: همچنین نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP در مناطقی احداث می‌شوند که مشکل تامین یا ضعف ولتاژ و تلفات را حل کنند، امکان استفاده از حرارت آن‌ها در مجموعه‌ها وجود دارد و راندمان تولید برق در نیروگاه تولید پراکنده CHP تا بیش از 60 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP برای سرمایه گذاران در استان صرفه اقتصادی دارد، پیش از احداث نیروگاه تولید پراکنده CHP در شهرک شکوهیه، سه نیروگاه دیگر از این نوع با ظرفیت حدود 35 مگاوات در استان قم احداث شده بود که اکنون در این نیروگاه‌ها تولید برق انجام می‌شود. نیروگاه جدید در شهرک صنعتی شکوهیه با توجه به قطعی‌های برق در تابستان سال جاری به صنایع استان کمک خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار