مطالبه گري از دستگاه هاي مسوول و بخش خصوصي براي تحقق 3ميليارد دلار صادرات استان/ بخش کشاورزي استان اعتقادي به جلوگيري از کشت دوم ندارد
کد خبر: ۶۴۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 24 August 2018

استاندار مازندران در نشست خبري که به مناسبت هفته دولت در محل سالن شماره يک استانداري مازندران برگزار شد، براساس امضاي تفاهم نامه ميان استانداري مازندران و ولگاگراد روسيه هدف گذاري 3ميليارد دلار صادرات براي مازندران مشخص شد و از نهادها و دستگاه هاي مسوول و بخش خصوصي مطالبه گري مي شود؛اگر کسي مانعي بر سر راه بخش خصوصي بگذارد و آنان، استانداري را آگاه نکنند خودشان مقصر هستند.

به گزارش خبرنگار آريا دفتر مازندران در ساري،محمد اسلامي با بيان اينکه در چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي شرايط خاصي را سپري مي کنيم، گفت:دشمن سعي در ناکارآمد جلوه دادن اقداماتي که در ايران انجام مي شود، دارد ؛نياز است که به صورت قاطع با مشکلات برخورد و سياست هايي که در راستاي پيشرفت جمهوري اسلامي است را قوي تر دنبال کنيم.

وي با اشاره به اينکه در 5سال عمر دولت سرمايه گذاري قابل ملاحظه اي صورت گرفت،افزود:با توجه به اينکه معيارهاي توسعه در استان شفاف نبود و با معيارهاي توسعه ساير استان ها انطباق نداشت، حس عقب ماندگي در مازندران به وجود آورده است.

مهم ترين آسيب مازندران، وجود بخشي نگري و نبود نگاه يکپارچه به مازندران

اسلامي مهم ترين آسيب مازندران را وجود بخشي نگري و نبود نگاه يکپارچه به مازندران عنوان کرد و گفت:نگاه محلي سبب نگاه متفاوت به توسعه شده و در همين راستا افکار عمومي را در حوزه هاي مختلف در قالب اتاق فکر تعيين کرديم تا نقشه توسعه و تعالي استان را ترسيم کنيم .

استاندار مازندران با بيان اينکه نقشه توسعه و تعالي استان بايد3 فاز را طي مي کرد، افزود:شناسايي مسايل و مشکلات استان، اولويت بندي آنان در اتاق فکر و راه حل هايي که بهترين پاسخ به مشکلات را مي دهد و ترسيم نقشه توسعه و تعالي با نگاه آينده پژوهانه است.

شکل گيري توسعه برمبناي مردم محوري در بنياد توسعه و تعالي استان

وي با تاکيد بر شکل گيري توسعه برمبناي مردم محوري که تحت عنوان بنياد توسعه و تعالي استان است، گفت:بنياد در زيرمجموعه خودش با سرمايه مردمي که بتواند آن را به سهام تبديل کند و با اجراي پروژه هاي سرمايه گذاري را به منصه ظهور برساند، عمل کند.

افتتاح 545پروژه در هفته دولت

اسلامي در ادامه به تشريح پروژه هاي هفته دولت پرداخت و افزود:545پروژه با اعتبار 4هزار و 192ميليارد تومان اعتبار افتتاح شد و مي شودکه در دو بخش توزيع شهرستاني و دستگاهي تقسيم بندي شده است.

وي با بيان اينکه مهم ترين نيروگاه گازي کشور با سيکل ترکيبي که با محيط زيست انطباق دارد به بهره برداري رسيد، اضافه کرد:اين نيروگاه در کمتر از 2سال راه اندازي شد تا بتوانيم کمبود انرژي را جبران کنيم.

استاندار مازندران با اشاره به اينکه با پيگيري روزمره براي رفع موانع فعاليت و کار سرمايه گذاري استان تلاش شد، افزود:سعي داريم از اقتصاد دريامحور استفاده کنيم که يکي از موارد، ايجاد قابليت همکاري با استان هاي هم مرزماست که 3استان در دستور کار قرار گرفت که مهم ترين آن ها«ولگاگراد» است.

استانداري، مطالبه گر بخش خصوصي

وي با اشاره به اينکه استان مازندران با قابليتي که دارد توانايي همه نوع تسهيل گري در بخش خصوصي را فراهم مي کند، گفت:ما مطالبه گر بخش خصوصي هستيم و حمايت لازم را به عمل مي آوريم.

اسلامي با بيان اينکه استانداران عضو کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي در دولت و مجلس هستند، افزود:هدف گذاري 3ميليارد دلار صادرات براي مازندران مشخص شد و از نهادها و دستگاه هاي مسوول مطالبه گري مي شود؛اگر کسي مانعي بر سر راه بخش خصوصي بگذارد و آنان، استانداري را آگاه نکنند خودشان مقصر هستند.

انتخاب منطقه آزاد براساس قانون

وي در پاسخ به سوالي درباره انتخاب منطقه آزاد در شرق استان، گفت: براساس قانون تعيين و تکليف منطقه آزاد صورت مي گيرد، آيين نامه ويژگي هاي منطقه آزاد را مشخص کرده است و نگاه محلي به قانون امکان پذير نيست چون تصويب منطقه آزاد در هر جايي از کشور نيازمند مصوبه شوراي برنامه ريزي استان است، زمين بايد به اندازه کافي از اراضي ملي که 70درصد آن بلامنازع باشد، تخصيص داده شود .

استاندار مازندران با بيان نبود زمين از اراضي ملي در شهرهاي استان، گفت:جايي جز در شرق استان که منابع ملي وجود دارد، نمي شناسيم.

وي در پاسخ به سوالي درباره انتصابات در استان، افزود:معدل سني در انتصابات استان کاهش پيدا کرد،درباره انتصاب مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي بنده تصميمي نگرفتم و فضايي که به وجود آوردند سبب انتخاب ايشان شد.

اسلامي در پاسخ به سوالي درباره فعاليت انتخاباتي مديرکل جديد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، گفت:فعاليت انتخاباتي ايشان ارتباطي به مازندران ندارد و بنده عملي از ايشان در استان نديدم .

وي در پاسخ به سوالي درباره برگزاري نشست مديران کل با رسانه هاي استان، افزود:همه دستگاه ها موظف به برگزاري نشست با رسانه ها هستند و تعلل جايز نيست.

بخش کشاورزي استان اعتقادي به جلوگيري از کشت دوم ندارد

استاندار مازندران در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران درباره کمبود آب،گفت: براساس مصوبه استانداري درخواست کرديم تا کشت دوم صورت نگيرد و سفره هاي زيرزميني در طول اين مدت تغذيه شوداما بخش کشاورزي استان اعتقادي به اين موضوع ندارد؛براساس بررسي ها تنها 40درصد از اراضي زير کشت دوم رفتند، راه حل کمبود آب، ايجاد آب بندان است که قصد افزودن 200مترمکعب آب بندان به ذخاير استان را داريم.

وي ادامه داد:استانداري به افرادي که در روستاها آب بندان ايجاد کنندتسهيلات مي دهد،و از فعاليت هايي که در کنار آب بندان انجام مي شود حمايت مي کنيم؛در همين راستا در شهر سورک و مياندرود با اجازه وزارت کشاورزي سعي در ايجاد آب بندان داريم.

اسلامي در باره نحوه احداث جاده ساري-تاکام گفت:اقدامات اجرايي در حال انجام است .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار