امام جمعه دره شهر:
امام جمعه دره‌شهر گفت: متأسفانه در حال حاضر مسئولان اعتبارات را بیشتر در ساخت‌وساز اماکن هزینه می‌کنند و از توسعه برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه قرآنی تا حدی غافل هستند.
کد خبر: ۶۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 22 July 2015

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدجواد قنبربیگی» گفت: در حال حاضر در هزینه اعتبارات فرهنگی در بخش‌های مختلف تعادلی وجود ندارد و ایجاد امکانات سخت‌افزاری باید توأم با گسترش برنامه‌های محتوایی باشد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فعالیت‌های قرآنی در 3 سال اخیر در این شهرستان رو به رشد بوده، افزود: در انجمن قرآن و نهج‌البلاغه و همچنین دفتر امام جمعه که در آن 500 نفر مشغول فراگیری قرآن در رشته‌های حفظ، تفسیر، قرائت هستند فعالیت‌های مطلوبی در حال اجراست.

امام جمعه دره‌شهر با تأکید بر اینکه باید آموزش قرآن به طور جدی از مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و دبستان آغاز شود تا نتیجه بهتری به دست آوریم، اضافه کرد: با استقرار روحانیونی که گواهینامه تخصصی برای کار در این مقطع آموزشی دارند در مراکز آموزشی این شهرستان در صدد هستیم که در آینده نزدیک نتیجه قابل ملاحظه‌ای را دریافت کنیم.

قنبربیگی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 1500 نفر قرآن‌آموز دره‌شهری مشغول حفظ آیات نورانی کلام وحی از یک جزء تا 15 جزء هستند به نقش والدین در تربیت نسلی قرآنی اشاره و عنوان کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند، «مردم را دعوت کنید نه با زبان، بلکه با عمل خود»، والدین اگر از همان اول در خانه اهل قرآن و نماز باشند، فرزند نیز به این مسیر جذب می‌شود.

وی ادامه داد: این ابتدای کار برای ایجاد علاقه در کودک است و پس از این می‌توان با برنامه‌های تشویقی و ثبت‌نام فرزندمان در کلاس‌های قرآنی و بهره‌گیری از اساتید ویژه و مجرب از او حمایت کنیم، اگر کودکمان از همان اول کار از چنین فعالیت‌هایی دل‌زده نشود می‌تواند به نتایج عالی دست پیدا کند.

امام جمعه دره‌شهر با بیان اینکه مسئولان باید در زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی به ‌ویژه قرآنی بیشتر تلاش کنند، تصریح کرد: توجه به کارهای فرهنگی در حال حاضر، کم‌رنگ است، باید از قالب شعار خارج شد و کارها را در عرصه عمل به نتیجه رساند، اینکه تنها شعار دهیم کارها پیش نمی‌رود، باید آستین همت را بالا زد، وارد گود شد و هزینه کرد.

قنبربیگی، گفت: اگر در این زمینه مشکلات مالی را رفع کرد ما در همین استانمان برای فعالیت در این حوزه کسانی را داریم که با بهترین‌های کشور رقابت می‌کنند، ما از لحاظ نیرو و اساتید چیزی کم نداریم، امکانات ناچیز در استان مانعی برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.

وی با اشاره به اینکه تعادلی بین هزینه‌کرد اعتبارت در بخش‌های عمرانی و محتوایی عرصه فرهنگ در استان وجود ندارد، بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر مسئولان اعتبارات را بیشتر در ساخت‌وساز اماکن هزینه می‌کنند و از توسعه برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه قرآنی تا حدی غافل هستند.

امام جمعه دره‌شهر در پایان خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که صرف اعتبارت فرهنگی در بخش‌های مختلف متعادل باشد در غیر این صورت به عنوان مثال هرچه در طرح‌های عمرانی هزینه کنیم و در مقابل نسلمان بیگانه از فرهنگ اسلامی بار بیاید در آینده دیگر کسی از این امکانات استفاده نمی‌کند و این کاری بیهوده است، ایجاد امکانات سخت‌افزاری باید توأم با گسترش برنامه‌های محتوایی باشد


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار