مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: در مدت ۱۰ ماهه امسال ۵۲۶ میلیون مرسولات پستی در سراسر کشور توسط شرکت پست جابه‌جا شده که از نظر ترافیکی نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است
کد خبر: ۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵ 22 January 2015

تابناک همدان : حسین مهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گسترش شبکه‌های ارتباطی نوینی مانند اینترنت، شبکه‌های ماهواره‌ای و مخابراتی، پست در دنیا مأموریت‌های جدیدی را بر دوش گرفته است.

وی با اشاره به کاهش سهم پست با فعال شدن شبکه‌های ارتباطی نوین افزود: در سال ۲۰۱۲ سهم پست‌خانه‌ها ۱.۵ درصد و در سال ۲۰۱۳ به ۴.۵ درصد رسیده است که این رشد با بکارگیری از شیوه‌های نوین رخ داده است.

مدیرعامل شرکت پست ایران گفت: پست از بعد فیزیکی، الکترونیکی و مالی سرویس‌ها و خدمات جدیدی را برای رفاه حال آحاد مردم جامعه تعریف کرده است و با راه‌اندازی شبکه الکترونیکی و مالی با توجه به نیاز و خاص مردم خدمات جدید ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به گزارش ۱۰ ماهه امسال این شرکت عنوان کرد: ۵۲۶ میلیون مرسولات پستی در سراسر کشور توسط شرکت پست جابه‌جا شده است که از نظر ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

مهری افزود: بیشترین رشد در سرویس ویژه با ۳۳ درصد مشاهده می‎‌شود و سرویس پیشتاز ۲۷ درصد و سرویس سفارشی ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: براساس هدف‌گذاری انجام شده امسال باید خرید و فروش اینترنتی به ۵۰ درصد رشد می‌رسید اما با توجه به وجود مشکلاتی ۱۷ درصد هدف‌گذاری‌ها محقق شده است و با رفع مشکلات زیرساخت الکترونیکی و مالی امیدواریم سال اینده به جهش مناسبی در این بخش برسیم.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: ۶ هزار فروشگاه با شرکت پست همکاری خرید و فروش اینترنتی دارند که تاپایان امسال باید از وزارت صنعت نماد اعتماد دریافت کنند.

وی بیان کرد: سه تفاهم‌نامه با صندوق بازنشستگی کشور منعقد شده است تا تمام خدمات اعضای زیر پوشش صندوق از طریق ۷۰۰ دفتر پستی به صورت الکترونیکی ارائه شود.

مهری دبا بیان اینکه امسال تعرفه‌های پستی ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است، افزود: تا پایان سال ۹۲ میزان زیان انباشت شرکت پست ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است و امسال پیش‌بینی می‌شود بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال زیان انباشت پستی کاهش پیدا کند.

وی ابراز کرد: امسال با ارائه سرویس‌های جدید، اصلاحات ساختاری فرایندها و مدیریت مناسب فنی و نیروی انسانی میزان هزینه‌های غیرضروری ۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت پست ایران با اشاره به یکپارچه‌سازی شبکه توزیع از طریق پست، تصریح کرد: ۲۰ سازمان برای انجام کارهای مشخصی به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند که این اقدام هزینه‌هایی را بر کشور تحمیل می‌کند و با مسائلی مانند تأمین نیروی انسانی، تردد مازاد، آلودگی محیط زیست و امنیت خانواده‌ها درگیر است براین اساس سازمان‌ها موظف هستند که به منظور یکپارچه‍سازی امور خود را از طریق پست انجام دهند.

وی شرکت پست را درگاه ارائه خدمات دولت دانست و افزود: ۷ هزار و ۵۰۰ دفتر پیشخوان دولت در کشور وجود دارد که ۶ هزار مورد آن فعال است که این دفاتر از نظر اقتصادی ۷۰ درصد زیان‌ می‌دهند و اگر سازمان‌ها و ادارات خدمات ندهند این دفاتر اقتصادی نمی‌شوند.

مهری با اشاره به اینکه تردد ارباب رجوع به ادارات، ضابطه به رابطه تبدیل می‌شود، بیان کرد: دفاتر پیشخوان دولت و خدمات ارتباطی از مراجعه بی‌مورد ارباب رجوع به ادارات جلوگیری می‌کند و رابطه کارمند با مردم قطع می‌شود و بهره‌وری سازمان افزایش می‌یابد.

وی گفت: همچنین در دفاتر ICT روستایی که اکنون در ۱۰ هزار روستا فعال است امکانات و خدمات اینترنت، مخابرات و پست مالی و پست وجود دارد و سازمان‌ها باید از طریق این دفاتر فعالیت‌ها و ارائه خدمات در روستاها را پیگیری کنند.

مهری دفاتر ICT روستایی را درگاه ارتباطی دولت با روستاها معرفی کرد و افزود: یک تفاهم‌نامه سه جانبه بین پست، پست بانک و شرکت مخابرات ایران به منظور تقویت دفاتر ICT روستایی منعقد و فعالیت هر یک از سازمان‌ها نیز احصا شده است.

وی از استفاده از پست الکترونیک به عنوان پل ارتباطی دولت و مردم یاد کرد و گفت: هر شهروند می‌تواند از یک ایمیل پستی به صورت رایگان بهره‌مند شود و خدمات مانند قبض آب، برق، گاز و غیره را از این ایمیل دریافت کند و درخواست‌های خود را ارجاع دهد.

وی از پیاده‌سازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان یا نظام GNAF با محوریت کد پستی ده رقمی خبر داد و عنوان کرد: این سامانه در اواسط سال آینده در استان همدان راه‌اندازی می‌شود و در این راستا ۹۸۱ هزار مکان در سطح استان شناسایی شده که ۲۸۰ هزار مکان روستایی و ۷۰۰ هزار مکان شهری است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: با این کد مکان‌ها هوشمند می‌شوند و آدرس‌ها یکسان و یک کدپستی مشخص به هر مکان اختصاص داده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار