مدیر کمیته امداد تویسرکان از جمع‌آوری بیش از 36 میلیون تومان فطریه در تویسرکان خبر داد و گفت: زکات فطره توسط 85 پایگاه در شهر و روستاها جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۶۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 21 July 2015

مدیر کمیته امداد تویسرکان از جمع‌آوری بیش از 36 میلیون تومان فطریه در تویسرکان خبر داد و گفت: زکات فطره توسط 85 پایگاه در شهر و روستاها جمع‌آوری شد.

به گزارش فارس؛سعید حسینی از جمع‌آوری 36 میلیون و 875 هزار تومان فطریه در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد: همچنین مبلغ 657 هزار تومان کفاره غیر عمد و 468 هزار تومان سهم سادات بوده است. توسط 85 پایگاه در میادین اصلی و مساجد شهر و روستاها جمع‌آوری شد.

مدیر کمیته امداد تویسرکان سهم شهر سرکان از زکات فطریه جمع‌آوری شده را 3 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرد و افزود: زکات فطره دریافت شده بین نیازمندان محله‌های مورد نظر با نظارت ائمه جمعه، هیئت امنای مساجد و معتمدان در روز عید فطر توزیع شد.

وی تعداد پاکت‌های جمع‌آوری فطریه تقسیم شده در منازل را 18 هزار عدد عنوان کرد و گفت: از مجموع 85 پایگاه جمع‌آوری زکات، 14 پایگاه شهری در میادین و مساجد فعال بود.

حسینی طرح مسجدمحوری را برنامه‌ای راهبردی در راستای هدفمند کردن کمک‌های مردمی و اهداف مشخص شده در محله‌های مختلف دانست و بیان کرد: مسجد پایگاه اصلی فعالیت‌‌های عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس استفاده جامع از فضای معنوی مساجد به عنوان کانون تجمع مردمی در راستای خودکفایی مستمندان در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

مدیر کمیته امداد تویسرکان ارتباط و تعامل هدفمند بین اقشار مردم و مسجد، ترویج حس معنوی هم‌یاری، کمک به همنوع، ارتقای وحدت و همدلی اجتماعی، ترویج و تقویت سنت‌های حسنه را بخشی از اهداف طرح مسجدمحوری برشمرد.

حسینی در ادامه با اشاره به اطعام نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد تویسرکان در ماه رمضان، گفت: 14 هزار مددجوی تویسرکانی با حمایت خیران اطعام شدند.

وی به توزیع بسته غذایی جیره خشک بین مددجویان در قالب طرح مفتاح‌الجنه اشاره کرد و افزود: این طرح زمینه‌ برقراری ارتباط بهتر را برای خیران و مددجویان فراهم می‌کند.

مدیر کمیته امداد تویسرکان با اشاره به برنامه‌های مذهبی این نهاد در چارچوب طرح فلاح ابراز کرد: این طرح با حمایت‌ مادی و معنوی کمیته امداد در منازل مددجویان اجرا می‌شود.

وی برگزاری سه دوره کلاس تجوید و روخوانی قرآن کریم، کلاس‌های نهج‌البلاغه ویژه بانوان، روخوانی قرآن برای کارکنان و تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآنی را برخی از برنامه‌های مذهبی انجام شده کمیته امداد در ایام ماه رمضان معرفی کرد.

حسینی در خصوص کمک 40 میلیون تومانی صندوق خیریه امیرالمومنین(ع) ایران‎خودروی تهران در قالب تهیه سبد کالا گفت: 290 خانوار از ایتام زیر پوشش کمیته امداد تویسرکان سبد کالا دریافت کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار