مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان فارس گفت: مهلت ثبت‌نام شماره شبا در سامانه سهام عدالت تا 15 مردادماه اعلام‌شده است.
کد خبر: ۶۳۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 05 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: افشین انصاری اظهار داشت: با توجه به تعیین مهلت ثبت شماره شبا از طریق دبیرخانه مرکزی سهام عدالت واقع در سازمان خصوصی‌سازی متقاضیان می‌توانند برای دریافت سود سهام عدالت تا 2 روز دیگر به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس با جمعیتی افزون‌بر 4 میلیون نفر، 3 میلیون و 350 هزار نفر مشمول دریافت طرح سهام عدالت هستند که از این تعداد تاکنون بیش از 2 میلیون نفر با مراجعه به سامانه سهام عدالت اقدام به ثبت‌ شماره شبای مربوط به‌حساب خود کرده‌اند، افزود: همچنین 2 میلیون و 77 هزار استعلام مربوط به شماره شبا از بانک‌ها اخذشده‌ و نیز 80 درصد سود سهام عدالت دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت فارس خاطرنشان کرد: بیش از 47 هزار نفر در حال اخذ استعلام در بانک‌ها هستند و 507 هزار نفر نیز تاکنون نسبت به ثبت شماره شبا در سامانه عدالت اقدام نکردند.

انصاری در مورد تعیین تکلیف وضعیت سهام و سود فوت‌شدگانی که مشمول دریافت سهام عدالت هستند، خاطرنشان کرد: وراث متوفیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات دولت نسبت به تشکیل پرونده و دریافت سود و اصل سهام اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه پس از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی با پیشنهاد دولت وقت و موافقت مقام معظم رهبری در تیرماه 1384 با ایجاد شرایط در 8 بند مقرر شد بخشی از سهام شرکت‌های دولتی در اختیار دولت در قالب طرح سهام عدالت به جامعه هدف که 49 میلیون نفر را در برمی‌گیرد واگذار شود، افزود: در همین سال با شناسایی دهک‌های مختلف جامعه، سهام به مشمولان طرح واگذار و نیز دهک نخست به افراد خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی قرار گرفت.

این مسؤول بیان داشت: رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه و فاقد شغل و نیز افراد متکفل، روستائیان، عشایر به ترتیب دیگر دهک‌ها شامل این طرح هستند.

انصاری اضافه کرد: سقف واگذاری سهام برای هر فرد در یک خانواده به ارزش یک‌میلیون تومان تا سقف 5 نفر در یک خانواده است و اگر تعداد افراد یک خانواده بیش از 5 نفر باشد سقف تعیین‌شده 5 نفر بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

وی ابراز داشت: از سال 1384 تا پایان سال 1394 مقرر شد سودی به سهام مشمولان پرداخت نگردد و به‌حساب خزانه واریز تا بدهی به دولت مستهلک و تسویه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار